آریا بانو
در گفت وگو ایرنا با کارشناسان علوم رفتاری :
تربیت کودکان در مهدها گلخانه ای است
يکشنبه 23 مهر 1396 - 10:40:58 AM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران- ایرنا- خانواده به عنوان نخستین الگوی تربیتی فرد در شرایط کنونی و تحت تاثیر تغییر سبک زندگی، بخشی از کارکرد تربیتی خود را به دیگر مراکز داده است. این نهادها تربیت گلخانه ای کودکان را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا، فرد برای حضور در جامعه ، نخست از خانواده مفاهیمی مانند روح سازندگی، قدرت اجتماعی شدن و جهت دهی به رفتار می آموزد و در ادامه با حضور در مراکز آموزشی آنها را به کار خواهد بست. اما تغییر سبک زندگی، مشکلات اقتصادی، تغییر شکل خانواده ها و ظهور نهادهای تربیتی جدید موجب شده تا خانواده به مانند گذشته دیگر در تمام امور تربیتی و اجتماعی دخیل نباشد.
مهد کودک به عنوان پدیده ای وارداتی هر چند که این روزها به مکانی برای نگهداری و تربیت کودکان در دنیای پرمشغله والدین تبدیل شده، اما شیوه تربیت و آموزش هایی که در این مراکز به کودکان داده می شود با اصول تربیتی والدین متفاوت است. کودک در چنین شرایطی به عنوان فردی با شخصیت چند وجهی وارد جامعه خواهد شد.
تناقض شیوه های تربیتی در خانواده، مهد و مراکز آموزشی بهانه ای شد تا گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا برای واکاوی نقش خانواده در تربیت کودکان با «مجید ابهری» آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری و «امان الله قرایی مقدم» جامعه شناس به گفت وگو بنشیند.

http://www.banounews.ir/fa/News/20195/تربیت-کودکان-در-مهدها-گلخانه-ای--است
بستن   چاپ