آریا بانو
«خاطرات» نماینده اندونزی در اسکار شد
پنجشنبه 28 شهريور 1398 - 09:52:44
آریا بانو - «خاطرات» نماینده اندونزی در اسکار شد
٢١٦
٠
فارس / «خاطرات بدن من» که اعتراض گروه‌های مسلمان در اندونزی را به همراه داشت، به عنوان نماینده این کشور آسیایی در اسکار شد.
«خاطرات بدن من» به کارگردانی «گارین نوگرهو» به عنوان نماینده اندونزی در جوایز اسکار در بخش فیلم‌های خارجی زبان انتخاب شد.
این فیلم مبتنی بر واقعیت، داستان یک مرد جوان را از یک گروه رقص «لنگر لانانگ» (نوعی رقص محلی مربوط به جاوه مرکزی) روایت می‌کند. این رقص عامیانه معمولاً به صورت جفت انجام می‌شود. در آن مردان اغلب هر دو نقش زن و مرد را برعهده دارند. این فیلم داستان واقعی ریانتو است، رقصنده‌ای که در کودکی مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته، و فیلم جستاری در رفتارهای مردانه و زنانه است و تجربیات آسیب‌زا، تبعیض و خشونت را به تصویر می‌کشد. خود ریانتو نقش رقصنده را بازی می‌کند و در فیلم به روایت می‌پردازد.
این فیلم با اعتراض وسیع گروه‌های اسلامی که آن را «انحرافی» و «ارتقای ارزش‌های همجنس‌بازی» عنوان می‌کنند، مواجه شد و بسیار جنجالی شد. همین امر موجب ممنوعیت پخش این فیلم در 5 استان اندونزی شد.
با این وجود، کمیته انتخاب گفت با اتفاق آراء تصمیم خود را گرفته و این فیلم را به عنوان نماینده اندونزی به اسکار می‌فرستد. حتی برخی از اعضای این کمیته فیلم را تحسین کرده و آن را نشان دهنده جنبه‌هایی از واقعیت جامعه اندونزی برشمردند.
«خاطرات» سال گذشته در بخش افق جشنواره ونیز اکران شد و جایزه بهترین فیلم را کسب کرد.
ناگروهو یکی از شناخته‌شده‌ترین کارگردانان خانه هنری اندونزی است و «خاطرات» دومین فیلم اوست. اولین فیلم این کارگردان «برگ روی بالش» نام دارد که در سال 1998 ساخته شد. اندونزی از سال 1987 هر سال فیلمی برای بخش زبان خارجی اسکار فرستاده است لیکن تا کنون موفق به کسب نامزدی این رویداد نشده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/202143/«خاطرات»-نماینده-اندونزی-در-اسکار-شد
بستن   چاپ