آریا بانو
فرانک پرتو آذر : وجه قلبی دوچرخه سواری برای من بالاتر از مدال است
شنبه 30 شهريور 1398 - 10:24:26
زنان خبر
آریا بانو - فرانک پرتو آذر ملی پوش بااخلاق دوچرخه سواری ایران درباره کسب سهمیه المپیک، حضور در مسابقات بین‌المللی ترکیه، رقابت‌های الیمینیتور سپیدان و برنامه‌های آتی صحبت کرده است. ستاره دوچرخه سواری کوهستان ایران همچنین تاکید کرد وجه قلبی دوچرخه سواری برای من بالاتر از مدال است.

به گزارش بانو نیوز ، فرانک پرتو آذر اظهار کرد: با توجه به این که برنامه‌های مسابقاتی و تمرینی من مطابق تقویم جهانی بسته می‌شود در حال حاضر در حال استراحت نسبی هستم و به طور کلی رویدادهای بین‌المللی در فصل پاییز و زمستان تقریباً تعطیل می‌شود و بدین ترتیب من در این زمان استراحت می‌کنم تا مهیای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا شوم.
او ادامه داد: مسابقات قهرمانی آسیا در بهمن ماه در تایلند برگزار می‌شود و قصد دارد پیش از آن مسابقات در یک رقابت بین المللی برای آمادگی بیشتر حضور داشته باشم اما چالش من برای حضور در یک تورنمنت، تعطیلی مسابقات بین‌المللی در این فصل از سال است.
مدال آور دوچرخه سواری کوهستان گفت: دوره استراحت من مدتی است که آغاز شده با این حال تصمیم گرفتم در مسابقات بین‌المللی ساکاریا در ترکیه شرکت کنم. نگاهم به مسابقات ترکیه بر خلاف همه رویدادهای قبلی، کسب رتبه نبود. اگرچه حضور در این مسابقات برای من امتیاز داشت و هزینه کمتری نسبت به سفرهای اروپایی را شامل می‌شد اما قصد داشتم در این مسابقات از نظر ذهنی دور از فشار مسابقات بزرگ باشم.
رکابزن شیرازی تیم ملی عنوان کرد: در روز اول مسابقات که شرایط آن به شکلی بود که نیاز به آمادگی بالایی داشت ترجیح دادم انصراف دهم و در روز دوم در ماده تخصصی‌ام شرکت کردم که البته مشکلات خاصی به همراه داشت. از استارت بد گرفته تا پارگی لاستیک بدون زاپاس. در جریان مسابقات لاستیک را فیکس کردم به طوری که بتوانم مسیر را رکاب بزنم و مسابقه را به پایان برسانم.
فرانک پرتو آذر همچنین اظهار کرد: در حقیقت در ترکیه هدفم کار بر روی استراتژی‌ها و تاکتیک‌های جدیدی بود که در شرایط عادی در مسابقات مهم و بزرگ امکان کار بر روی آن‌ها وجود ندارد. این مسابقات، یک تورنمنت کاملاً تدارکاتی برای من بود و از رکاب زدن در آن لذت بردم. گاهی نیاز است که با لذت بردن از دوچرخه سواری انگیزه‌هایتان را حفظ کنید و این، هدفی بود که در ترکیه آن را دنبال می‌کردم.

او با اشاره به برنامه‌های آینده‌اش گفت: تقویم بین‌المللی هنوز اعلام نشده اما قاعدتاً در اردیبهشت سال آینده مسابقات جام جهانی در پیش است. در مورد کسب سهمیه المپیک، فرصت مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان به دلیل عملکرد خوب چینی‌ها از دست رفت و موضوع کسب سهمیه المپیک عملاً از دست من خارج شده است.
ملی پوش دوچرخه سواری کوهستان ایران ادامه داد: در صورتی که چین بتواند در رنکینگ جهانی وضعیت بهتری در آینده پیدا کند آن گاه سهمیه دوم به من می‌رسد. در این موضوع فقط باید منتظر باشم و سعی می‌کنم به آن فکر نکنم. کسب سهمیه از مسابقات جهانی نیز به دلیل رقبای سطح بالا و درجه اول جهانی عملاً ممکن نیست و امید من به پیشرفت چین در رنکینگ و انتقال سهمیه المپیکی آسیا از چین به ایران است.
پرتو آذر همچنین در مورد حضورش در مسابقات جایزه بزرگ پولادکف سپیدان که در رشته الیمینیتور برگزار شد گفت: این رشته، رشته تخصصی آن نیست اما زمانی که از ترکیه برگشتم و متوجه برگزاری این مسابقات شدم تصمیم گرفتم برای تجدید خاطره رقابت با دوچرخه سواران شیراز و قرار گرفتن در حال و هوای رقابتی که در آن به دنبال نشاط و شادی بودم در این رقابت‌ها حاضر شوم.
وی همچنین افزود: متاسفانه حضورم در ترکیه با بیماری و مسمومیت برایم همراه بود اما با این وجود دوست داشتم در این مسابقات حضور پیدا کنم و خودم را به بوته آزمایش بگذارم که در شرایط بیماری تا چه اندازه می‌توانم از توان بدنم استفاده کنم. خوشحالم که در این رقابت شرکت کردم و فرصت حضور در کنار هم استانی‌هایم را که مدت‌ها از آن‌ها دور بودم به دست آوردم.
ملی پوش دوچرخه سواری کوهستان در مورد حضور خواهرش روشنک پرتو آذر در مسابقه سپیدان گفت: او مدتی است که زیر نظر من تمرین می‌کند و قصد داشت در این مسابقات رکاب بزند و حضور او یکی از دلایلی بود که تصمیم من را برای حضور در مسابقات الیمینیتور سپیدان جدی کرد البته راضی نیستم که خواهرم قصد حرکت در مسیر من را داشته باشد و واضح است که چنین مسیری تا چه اندازه سخت و پرفشار است و ترجیح می‌دهم او دوچرخه سواری را در سطح من دنبال نکند.
پرتو آذر ادامه داد: اگر همچنان با قدرت در عرصه دوچرخه سواری حضور دارم به دلیل حسی است که نسبت به رکاب زدن دارم. وجه قلبی دوچرخه سواری برای من بالاتر از مدال و قهرمانی است. می‌خواهم در آینده این حس را که مایه اعتماد به نفس دختران در جامعه ما می‌شود به دختران ورزشکار منتقل کنم و این اعتماد به نفس کسب شده از مسیر مواجهه با سختی‌ها در میدان ورزش، از دختران ما زنان قدرتمندی می‌سازد.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/202798/فرانک-پرتو-آذر---وجه-قلبی-دوچرخه-سواری-برای-من-بالاتر-از-مدال-است
بستن   چاپ