آریا بانو
آذری جهرمی بر مراقبت از کودکان در فضای مجازی و واقعی تاکید کرد
دوشنبه 1 آبان 1396 - 9:08:33 AM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران-ایرنا- وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در یکی از شبکه های اجتماعی نسبت به انتشار خبر خود کشی دو دختر نوجوان واکنش نشان داد و نوشت:ما در قبال کودکان خود در فضای حقیقی و مجازی مسئولیم و باید مراقبت از آنها را به صورت ویژه در دستورکار قرار دهیم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت:خبر خودکشی دو دختر نوجوان به دلیل پیروی از رفتارهای شیطان گونه در فضای مجازی برای شنوندگان ناراحت کننده و بهت آور بود، بنده نیز از شنیدن خبر متاثر شدم.
وزیرارتباطات نوشت:بایستی بپذیریم که در کنار منافع بسیار، آفت های جدی هم در فضای مجازی وجود دارد.
آذری جهرمی ادامه داد:به عنوان یک پدر، فرزندانم را به عضویت در شبکه‌های اجتماعی تشویق نکرده‌ام و آنها نیز تاکنون عضویتی نداشته‌اند و همچنان با حضور یک بزرگتر از فضای مجازی بهره می‌گیرند.
عضو هیات دولت افزود:به عنوان حاکمیت باید مروج ابزارهای نظارت والدین بر استفاده فرزندان از فضای مجازی و همچنین ترویج کننده نحوه صحیح استفاده کودکان و نوجوان از این فضا و کمک به تولید محتوا و سرویسهای متناسب با این سنین باشیم. این از نخستین برنامه‌های وزارت ارتباطات در دولت دوازدهم بود که بزودی اعلام خواهد شد.
آذری جهرمی نوشت:اتفاق تلخ امروز اگر منجر به تغییر شیوه‌های نادرست حضور کودکان و نوجوانان در فضای مجازی نشود، متاسفانه قابل تکرار است.
به گزارش ایرنا، رئیس پلیس استان اصفهان گفته دو دختری که از یک پل در اصفهان پایین پریده بودند، تحت تاثیر بازی
"نهنگ آبی" اقدام به خودکشی کرده‌اند.
نهنگ آبی نام یک بازی آنلاین است، که پلیس در چندین کشور از جمله فرانسه و بریتانیا، درباره خطرهای آن به خانواده‌ها هشدار داده است.
جوانی که بازی را ساخته در زندان گفته یکی از هدف‌هایش ازبین بردن آدمهای بی‌مصرف از راه ترغیب آنها به خودکشی بوده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/21051/آذری-جهرمی-بر-مراقبت-از-کودکان-در-فضای-مجازی-و-واقعی-تاکید-کرد
بستن   چاپ