آریا بانو
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده:
پسماند الکترونیک عرصه‌ای مهم برای اشتغال‌زایی است
دوشنبه 8 آبان 1396 - 1:14:40 PM
خبرگزاری مهر - خانواده
بانو نیوز - بجنورد-معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: پسماند الکترونیک عرصه‌ای مهم برای ایجاد اشتغال‌زایی در کشور است.

به گزارش خبرنگار مهر ، معصومه ابتکار پیش از ظهر دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه الکامپ بابیان اینکه پسماند الکترونیک منبع اقتصادی و اشتغال‌زایی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه در عرصه مصرف تجهیزات الکترونیک رشد چشم‌گیری داشته‌ایم می‌توان با حجم زیادی پسماند الکترونیک درزمینهٔ اشتغال‌زایی اقدام کنیم .
ابتکار افزود: در حال حاضر برای اشتغال‌زایی پسماند الکترونیک بخش خصوصی ورود پیداکرده و سرمایه‌گذاری انجام‌شده است .
وی تصریح کرد: فضای الکترونیک و اینترنت بستر مناسبی برای مشاغل خانگی و خانوادگی است .
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده بابیان اینکه دولت برای عرصه الکترونیک و فناوری اطلاعات هدف‌گذاری دارد، گفت: با توجه به اینکه دستاوردهای خوبی در عرصه الکترونیک وجود دارد، خدمات ارزنده‌ای برای دسترسی به اینترنت انجام‌شده که تحولات خاصی را به همراه داشته است .
ابتکار بیان کرد: عرصه الکترونیک و فناوری از زیرساخت‌های مناسبی برای دسترسی آزاد به اطلاعات برخوردار است .
وی اظهار کرد: با توجه به فرصت‌های موجود در عرصه الکترونیک ضرورت دارد زمینه را برای کشف خلاقیت و فناوری‌های جدید آماده کنیم.
معاون زنان و امور خانواده تصریح کرد: پیاده‌سازی دولت الکترونیک در میانه راه است و در تلاش هستیم موانع و مشکلات این حوزه را از بین ببریم تا آحاد جامعه بتوانند از خدمات دولت الکترونیک بهره ببرند .
بیکاری زنان تحصیل‌کرده 3 برابر مردان است
ابتکار در بخشی دیگر از سخنان خود بابیان اینکه در برخی از استان‌ها بیکاری زنان تحصیل‌کرده سه برابر مردان است، گفت: فناوری اطلاعات فرصتی مناسب برای ایجاد اشتغال زنان تحصیل‌کرده است.
وی اظهار کرد: به‌منظور توان‌افزایی زنان در حوزه «آی تی»، برگزاری نشست‌های بین‌المللی باهدف تبادل تجربیات را در دستور کار داریم.

http://www.banounews.ir/fa/News/21813/پسماند-الکترونیک-عرصه‌ای-مهم-برای-اشتغال‌زایی-است
بستن   چاپ