آریا بانو
اجباری برای دانش‌آموز دختر و پسر برای اعزام به راهیان نور وجود ندارد/استان تهران بهترین عملکرد اردوهای راهیان نور در کشور را دارد
چهارشنبه 10 آبان 1396 - 3:02:50 PM
زنان خبر
بانو نیوز - دانش آموزان دختر و پسر بسیجی به‌عنوان آینده‌سازان کشور هستند که حضور آنان در مناطق جنگی، آشنایی بافرهنگ شهادت و نهادینه کردن روحیه انقلابی در وجود آنان آینده کشور تضمین خواهد شد.

به گزارش بانو نیوز ، سرهنگ علیرضا حیدرنیا جانشین سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در نشست خبری هفته بسیج دانش‌آموزی در جمع اصحاب رسانه گفت: آبان ماه همیشه یادآور دلاور مردی‌های بزرگ‌مردان کوچکی است که هرساله با برگزاری مراسم‌های مختلف این افتخارات را یادآوری می‌کنیم.
وی افزود: دانش آموزان بسیجی در دوران جنگ تحمیلی حماسه‌هایی را آفریدند که هیچ‌گاه از ذهن جامعه محو نخواهد شد.
حیدرنیا با اشاره به هدف تشکیل بسیج دانش‌آموزی بیان کرد: بسیج دانش‌آموزی با محوریت میعادگاه تداوم دفاع همه‌جانبه دانش آموزان از آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت و با فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی، سازندگی و… تداوم یافت.
وی ادامه داد: دانش آموزان در قالب اردوهای جهادی برای یاری و کمک به مستضعفان فعالیت‌های خوبی داشته‌اند که تاکنون ادامه داشته است.
جانشین سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران در مورد برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی اظهار کرد: از 7 الی 13 آبان ماه به‌عنوان هفته بسیج دانش‌آموزی با شعار دانش‌آموز انقلابی و مدرسه انقلابی نامگذاری شده است که شامل برنامه‌هایی همچون: مراسم تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان گزار کبیر انقلاب اسلامی و تجدید بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور دانش آموزان، تهیه نقشه دیواری با موضوع اقتصاد مقاومتی و استکبارستیزی، برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز، برگزاری نشست‌های بصیرتی با موضوع سبک زندگی، برگزاری جلسه‌های میقات صالحین در مصلی قبل از نماز جمعه، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، سخنرانی یکی از دانش‌آموزان پیشگامان پیش از خطبه‌های نماز جمعه و… می‌باشد.
وی خاطرنشان کرد: 24 هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر بسیجی به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد که تأمین امنیت آنان یکی از دغدغه‌ها است که در دستور کار جدی قرار دارد، از بهترین اتوبوس‌ها با بالاترین کیفیت استفاده می‌شود که استان تهران بهترین عملکرد را در سطح کشور داشته است.
حیدرنیا در مورد اعزام دانش آموزان به اردوهای مناطق جنگی گفت: هیچ اجباری برای هیچ دانش‌آموز دختر و پسر برای اعزام به راهیان نور وجود ندارد و به‌صورت کاملاً اختیاری است؛ اکنون آمار متقاضیان بیش از میزان سهمیه است.
جانشین سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران با اشاره به اعزام دانش آموزان دختر تصریح کرد: تاکنون 6 هزار و 600 دانش‌آموز دختر به مناطق جنگی اعزام‌شده‌اند و خوشبختانه مورد استقبال خوبی واقع‌شده است.
وی ادامه: دختران و پسران نسل جدید با حضور در سرزمین دفاع مقدس باروحیه ایثار و شهادت آشنا می‌شوند و بر روحیه آنان تأثیر خوبی می‌گذارد.
حیدرنیا تهاجم فرهنگی بیگانگان علیه ایران را هشدار جدی اعلام کرد و گفت: با توجه به تهاجم فرهنگی غرب که هدف آنان جوانان و نوجوانان است و رشد شبکه‌های اجتماعی باید روحیه انقلابی را در بین دانش آموزان به‌عنوان آینده‌سازان کشور نهادینه کنیم.
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/22095/اجباری-برای-دانش‌آموز-دختر-و-پسر-برای-اعزام-به-راهیان-نور-وجود-ندارد-استان-تهران-بهترین-عملکرد-اردوهای-راهیان-نور-در-کشور-را-دارد
بستن   چاپ