آریا بانو
رغبت زنان به دليل احساس ايمني ناکافي کمتر از مردان براي حضور در طبيعت است
چهارشنبه 4 شهريور 1394 - 8:58:11 AM
ايرنا
fiogf49gjkf0d
 بانونيوز- اين در حالي است که زنان چنين منفعت بزرگي را از زندگي در نزديکي طبيعت و يا وقت گذراندن در طبيعت نشان نداده اند و اين موضوع ممکن است به اين دليل باشد که مردان گرايش بيشتري براي رفتن و وقت گذراندن در طبيعت دارند.
دايانا گريگسباي توساينت استاد حرکت شناسي و سلامت جامعه در دانشگاه ايلينويز در آمريکا مي گويد: خواب ناکافي با کاهش سلامت ذهني و فيزيکي، عملکرد شناختي و افزايش چاقي ارتباط دارد.
اما اين مطالعه نشان مي دهد که قرار گرفتن در معرض طبيعت به افراد کمک مي کند تا خواب مورد نياز خود را تامين کنند.
محققان در اين مطالعه، اطلاعات سيستم نظارت بر عوامل خطرساز رفتاري مرکز کنترل و پيشگيري از بيماري را بررسي کرند؛ اين اطلاعات ناشي از گزارش هاي خود افراد در مورد الگوهاي خوابشان بود.
هدف محققان در اين مطالعه اين بود که مشخص کنند آيا رابطه اي ميان دسترسي به طبيعت و استراحت بهتر وجود دارد يا خير.
اين مطالعه نشان داد، افرادي که 21 تا 29 روز خواب ناکافي گزارش داده بودند نسبت به افرادي که هفت روز يا کمتر خواب ناکافي گزارش داده بودند، دسترسي کمتري به طبيعت داشتند.
اين مطالعه همچنين نشان داد که رابطه ميان خواب بهتر و قرار گرفتن در معرض طبيعت در ميان مردان قويتر از زنان بود و اين موضوع مي تواند به اين دليل باشد که مردان بدون نگراني از ايمني خود از طبيعت لذت مي برند.
اين مطالعه همچنين نشان داد که اين رابطه در ميان افراد بالاي 65 سال قويتر بود.به گفته محققان، اين مطالعه انگيزه اي براي خانه هاي سالمندان و جوامعي که از سالمندان و افراد بازنشسته نگهداري مي کنند ارائه مي دهند تا ساختمان هاي خود را به گونه اي طراحي کنند که نور بيشتري داشته باشند، مسيرهاي طبيعي ايجاد کنند و فضاهاي سبز در اطراف ساختمان هاي خود درست کنند ؛ همچنين فضاهاي طبيعي بي خطري ايجاد کنند تا مردان و زنان بتوانند بدون نگراني به انجام فعاليت در خارج از اين ساختمان ها تشويق شوند.
اين مطالعه در مجله Preventive Medicine منتشر شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/2274/رغبت-زنان-به-دليل-احساس-ايمني-ناکافي-کمتر-از-مردان-براي-حضور-در-طبيعت-است
بستن   چاپ