آریا بانو
هیچ بیماری نگران کننده ای در عراق برای زائران نیست
چهارشنبه 17 آبان 1396 - 5:32:36 PM
زنان خبر
بانو نیوز - رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی گفت: هیچ بیماری نگران کننده ای برای زائران در عراق وجود ندارد.

به گزارش بانو نیوز ، سید علی مرعشی افزود: 31 درمانگاه فعال هلال احمر در عراق روزانه بیش از 50 هزار نفر از زائران را ویزیت می کنند، ولی ویزیت این تعداد بیمار در مقابل 20 میلیون نفر جمعیت زائر موجود در عراق ناچیز است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر بیماری گوارش هیچ تهدیدی نیست ولی همیشه توصیه ها این است که زائران به خصوص زائران ایرانی موارد بهداشتی را رعایت کنند و حتما از آب بسته بندی استفاده کنند.
او ادامه داد: بیشترین موارد بیماری ها در درمانگاه های هلال احمر به ترتیب بیماری های تنفسی ناشی از سرما خوردگی و سرفه، گوارشی، گرفتگی عضلات و مسایل استخوانی ناشی از راهپیمایی طولانی است.
مرعشی اضافه کرد: در بیماری های گوارشی هم بحث جابجایی آب و هوا، تغذیه و مسایل دیگر تاثیر گذار است که زائران در هر شرایط باید موارد لازم را رعایت کنند.
وی گفت: بیمارستان های کربلا، نجف، کوفه، حله و کاظمین بیمارستان هایی هستند که برای بستری بیماران ایرانی و اعزام به کشور از آنها استفاده می شوند.
رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر ایران افزود: تاکنون 75 بیمار از طریق این بیمارستا ن ها و با آمبولانس به ایران اعزام شده اند که به ترتیب بیماران قلبی، تنفسی، شکستگی استخوان و بیماری گوارشی بوده اند.
او یادآوری کرد: در بیمارستانها و مراکز درمانی الحسین، السفیر و الفرات عراق پزشکان ایرانی مستقر هستند تا بیماران با مشکل ارتباط کلامی مواجه نشوند و روند درمان سریعتر انجام شود.
وی درخصوص دلیل زود اعزام شدن بیماران به ایران گفت: این موضوع به این خاطر است که بیمارستان ها خالی و ظرفیت ارایه خدمات مداوم را به دیگر زائران بیمار را داشته باشند.
مرعشی اضافه کرد: در این بیمارستان ها کلیه امکانات از جمله تخت، دارو و دیگر امکانات فراهم شده است.
طبق آمارهای اعلامی برای 2 میلیون و 400هزار نفر زائر ایرانی ویزای عراق صادر شده که حدود یک میلیون و 700 زائر ایرانی در عراق هستند.
ایرنا
انتهای متن/*

http://www.banounews.ir/fa/News/22866/هیچ-بیماری-نگران-کننده-ای-در-عراق-برای-زائران-نیست
بستن   چاپ