آریا بانو
ديابت خطر بروز سکته قلبي در زنان جوان را شش برابر افزايش مي دهد
شنبه 14 شهريور 1394 - 12:41:47 PM
مهر
fiogf49gjkf0d
انتظار مي رود بيماري هاي قلبي عروقي، اغلب افراد مسن را تحت تاثير قرار دهد، اما به تازگي شيوع اين اختلال در جوانان نيز به کرات ديده مي شود.
تحقيقات نشان مي دهد که زنان جوان مبتلا به ديابت، شش برابر بيشتر در معرض حمله قلبي قرار دارند و استعمال دخانيات، بدون درنظر گرفتن سن، اين شرايط را پيچيده تر مي کند.
بر اساس برآورد سازمان بهداشت جهاني (WHO) بيماري هاي قلبي عروقي عامل بيش از 52 درصد مرگ و مير در زنان محسوب مي شوند و اين تعداد روز به روز در حال افزايش است.آمار منتشر شده در مورد زناني که سابقه انفارکتوس ميوکارد داشته اند نشان مي دهد که عوامل خطر اين بيماري شامل فشار خون شرياني 48.8 درصد، استعمال سيگار در حال حاضر 48.7 درصد، سابقه سيگار در گذشته 65.5 درصد، کلسترول بالا 36.1 درصد، چاقي 22.3 درصد و ديابت 10.6 درصد هستند.
در اين گزارش آمده است که احتمال حمله قلبي در زنان 21 تا 45 ساله با ديابت شش برابر، با فشار خون 4 برابر، با کلسترول بالا 3 برابر و با استعمال دخانيات 1.6 برابر افزايش مي يابد.
طبق اين گزارش سيگار از مهمترين عوامل خطر در زنان جوان است که با توجه به روند رو به رشد آن، سبب شده است بيماري هاي قلبي و سرطان ريه ناشي از سيگار، در برخي کشور ها به ويژه انگليس، از سرطان سينه پيشي بگيرد.
نتايج اين تحقيقات در کنگره قلب اروپا مطرح شده است.

http://www.banounews.ir/fa/News/2301/ديابت-خطر-بروز-سکته-قلبي-در-زنان-جوان-را-شش-برابر-افزايش-مي-دهد
بستن   چاپ