آریا بانو
مدیرکل دفتر امور توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور خبرداد
اجرای طرح مراقبان خانگی توسط وزارت رفاه و بهزیستی
پنجشنبه 25 آبان 1396 - 2:17:58 PM
ایسنا - خانواده
بانو نیوز - مدیرکل دفتر امور توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور گفت: علاوه بر مراکز شبانه روزی و ویزیت در منزل، یکی از برنامه‌های اساسی سازمان بهزیستی آموزش افرادی به عنوان مراقبان خانگی است که این امر با همکاری وزارت رفاه در حال انجام است تا افراد نیازمند خدمات خود را در منزل دریافت کنند.

رامین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این کارگاه با حضور کارشناسانی از سراسر کشور به مدت 2 روز در بابلسر برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جمعیت فراوانی از سالمندان، بیماران روانی، معلولان جسمی حرکتی و معلولان ذهنی زیرپوشش بهزیستی هستند این نیاز وجود دارد تا پاسخ اعتماد خانواده‌های مددجویان با نظارت صحیح داده شود.
مدیرکل دفتر امور توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه نظارت بر مراکز موجب افزایش اعتماد عمومی می‌شود، تصریح کرد: یکی از ابزارهای نظارتی مستندسازی و ارائه گزارش از سوی مراکز است.
رضایی افزود: برای اطلاع از نحوه اجرای برنامه‌ریزی‌های مقطعی انجام شده برای توانمند ساختن یا مراقبت از افراد سازمان نیاز به گزارش نویسی است که این امر موجب می‌شود تا مشخص شود به چه میزان فعالیت‌های انجام شده به درستی انجام گرفته و فرآیند رسیدن به اهداف قبلی به چه درصدی رسیده است.
وی با اشاره به اینکه گزارش نویسی از بدو تاسیس سازمان‌ها باید وجود داشته باشد، گفت: متاسفانه در فرهنگ کشور مستندسازی ارزش خود را پیدا نکرده است و به صورت شفاف می‌توان گفت که دانش گزارش نویسی در کشور وجود ندارد.
مدیرکل دفتر امور توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: مدیران بهزیستی برای رشد بهتر این سازمان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی گزارش نویسی کردند که این موضوع می‌تواند در آشنایی با مفاهیم، شیوه دقیق گزارش نویسی، خصوصیت یک گزارش نویسی و مسئولیت‌های حقوقی و مدنی یک گزارش در کارشناسان موثر باشد.
رضایی با اشاره به اینکه هدف بهزیستی در بخش توانبخشی و معلولان، توانمندی با بهره گیری از باقی مانده توانایی‌های جسمانی و بهره‌مندی از یک زندگی مستقل و باکیفیت است، اظهار کرد: این سازمان کمک می‌کند تا اقدامات توانمندسازانه را در افراد سالمند و معلول ارتقاء ببخشد.
وی با بیان اینکه سازمان به دنبال آن است که مددجویان در کنار خانواده خود خدمات را دریافت کنند، خاطرنشان کرد: البته این موضوع بستگی به میزان توانایی فرد معلول یا سالمند دارد که تا چه میزان می‌تواند از خدمات در منزل برخوردار باشد و این موضوع را هم باید یادآور شد که سازمان در حال تلاش است تا بیشترین خدمات را در منازل برای افراد ارائه کند.
مدیرکل دفتر امور توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: علاوه بر مراکز شبانه روزی و ویزیت در منزل، یکی از برنامه‌های اساسی سازمان بهزیستی آموزش افرادی به عنوان مراقبان خانگی است که این امر با همکاری وزارت رفاه در حال انجام است تا افراد نیازمند خدمات خود را در منزل دریافت کنند.
رضایی با اشاره به آمار مراکز توانبخشی در کشور گفت: مراکز یک خدمته، جامع، ویزیت در منزل، شبانه روزی و خدمات مراقبتی از مراکز توانبخشی موجود در کشور است که تعدا آن‌ها به 2000 مرکز می‌رسد.
وی افزود: مراکز شبانه روزی با تعداد 800 مرکز و ارائه خدمات به 48 هزار و 300 نفر در کشور بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است.
مدیرکل دفتر امور توانبخشی مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان قدرت پرداخت یارانه به تمامی افراد تحت حمایت مراکز توانبخشی را ندارد، یادآور شد: به 38 هزار نفر از افراد نیازمند که تحت نظر مراکز توانبخشی هستند مبلغ 560 هزار تومان یارانه پرداخت می‌شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/23671/اجرای-طرح-مراقبان-خانگی-توسط-وزارت-رفاه-و-بهزیستی
بستن   چاپ