آریا بانو
کمک‌هزینه چند میلیارد دلاری ژاپن برای حوزه‌های آموزشی و مراقبتی
شنبه 4 آذر 1396 - 4:20:19 PM
ایسنا - خانواده
بانو نیوز - دولت ژاپن تا اوائل ماه آینده مبلغی معادل دو تریلیون ین (17.93 میلیارد دلار) را برای تامین کمک‌هزینه‌های آموزشی و بهبود خدمات مراقبتیِ سالمندان به عنوان بخشی از یک "بسته اقتصادی" در نظر خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، دولت این کشور بخشی از این بودجه را به برنامه جدیدی اختصاص خواهد داد که هدف از آن ارائه خدمات رایگانِ مراقبت روزانه از کودکان 3 تا 5 ساله و همچنین آماده‌سازی مهدکودک‌های رایگان برای خانوارهای کم‌درآمد و صاحب فرزندان حداکثر دو ساله، از ماه آوریل 2019 میلادی است.
همچنین دولت ژاپن بخش دیگری از این بودجه را صرف ارائه تحصیلات دانشگاهی رایگان و نیز کمک‌هزینه‌های بیشتر برای خانوارهای کم‌درآمد خواهد کرد که از سال مالی 2020 میلادی آغاز خواهد شد.
همچنین مبلغی حدود 100 میلیارد ین از این بسته حمایتی به مواردی چون افزایش دستمزد پرسنل خانه‌های سالمندان و آسایشگاه‌ها اختصاص داده خواهد شد. بنابراین گزارش، قرار است که این طرح در تاریخ 8 دسامبر سال جاری میلادی (2017) رسما تصویب شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن پس از برد بزرگ خود در انتخابات پارلمان ماه قبل، افزایش هزینه در حوزه آموزش و یاری به خانوارهای کم درآمد را در اولویت‌های خود قرار داد.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/24274/کمک‌هزینه-چند-میلیارد-دلاری-ژاپن-برای-حوزه‌های-آموزشی-و-مراقبتی
بستن   چاپ