آریا بانو
گزارشی از یک نشست
اشتغال زنان و راهکارهای خشونت زدایی از محیط کار
يکشنبه 5 آذر 1396 - 1:14:48 PM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران- ایرنا- کمیسیون حقوق بشر اسلامی ایران با همیاری معاونت فرهنگی و گروه مطالعات زنان پژوهشگاه علوم انسانی به مناسبت روز بین المللی حذف خشونت علیه زنان، نشست علمی بررسی ابعاد حقوقی، روانشناختی و اجتماعی این موضوع را با عنوان «خشونت علیه زنان در محیط کار» برگزار کردند.

به گزارش گروه تحلیل، تفسیر و پژوهش های خبری ایرنا، خشونت در محیط کار یکی از انواع خشونت به شمار می آید که گریبانگیر بخشی از زنان جهان شده است. طبق گزارش های سازمان بین المللی کار، بین 40 تا 50 درصد از زنان در کشورهای اتحادیه اروپا در محیط کار خود تجربیات ناخواسته و اجباری آزار و اذیت جنسی و دیگر اشکال خشونت را دارند. در کشورهای آسیایی این آمار 30 تا 40 درصد است که نرخ آن مرتبط با میزان کار زنان این قاره است. از دید بسیاری از صاحبنظران، خشونت علیه زنان در محیط کار از جمله مسایلی است که عمدتا دست یافتن به آمارهای دقیق با دشواری بسیاری روبرو است.
در همین زمینه، «شهلا کاظمی پور» جامعه شناس، «شهربانو قهاری» روانشناس بالینی و «سیدجعفر کاظم پور» حقوقدان در نشست خشونت علیه زنان در محیط کار که دیروز در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد به بیان نظرات خود درباره انواع خشونت علیه زنان در محیط کار و راهکار قانونی مقابله با آن پرداختند.

http://www.banounews.ir/fa/News/24343/اشتغال-زنان-و-راهکارهای-خشونت-زدایی-از-محیط-کار
بستن   چاپ