آریا بانو
سازمان ملل: خشونت جنسی علیه زنان در مناطق جنگی بدتر از همیشه است
يکشنبه 5 آذر 1396 - 3:02:04 PM
ایسنا - خانواده
بانو نیوز - رئیس بخش زنان سازمان ملل واکنش نادرست و ناکافی به استفاده گسترده از تجاوز و خشونت جنسی علیه زنان در جریان درگیری‌ها را مورد انتقاد قرار داد و نسبت به کاهش مبالغ برای کمک به مقابله با چنین جنایات جنگی هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، مدیر اجرایی بخش حمایت از زنان سازمان ملل به مساله برابری جنسیتی و قدرتمندسازی زنان اشاره کرد و گفت: انواع جدید خشونت و شکنجه بدتر از آن چیزی که قبلا شاهدش بودیم علیه زنان روهینجایی در میانمار به وقوع می‌پیوندد و تنها دو درصد از آن مبلغی که باید برای دفاع از حقوق زنان صرف می‌شود.
هشدارهای این مقام مسئول سازمان ملل در پی انتقادهای ابتکار عمل ارائه شده از سوی سازمان ملل برای جلوگیری از خشونت‌های جنسی در جریان درگیری‌ها مطرح شده است. از نوامبر 2012، 74 کارشناس در 13 کشور مستقر شده‌اند تا از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند اما واکنش به بحران روهینجایی‌ها بسیار نامناسب و ناکافی بوده است.
براساس این طرح ابتکاری که در سال 2012 توسط آنجلینا جولی، بازیگر هالیوودی و ویلیام هیگ، وزیر خارجه پیشین انگلیس مطرح شد تیمی از کارشناسان را برای بررسی خشونت‌های جنسی در مناطق جنگی اعزام می‌شوند تا به این نوع از بحران‌ها پاسخ و واکنش مناسبی بدهند.
اما منابع نزدیک به وزارت خارجه انگلیس می‌گویند این طرح ابتکاری تاکنون به دلیل فقدان رهبری درست از جانب بوریس جانسون، وزیر خارجه کنونی انگلیس آنچنان که باید موفقیت آمیز عمل نکرده است.
یکی از منابع گفت:‌ برای آنکه بتوانیم از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کنیم باید رهبری درستی داشته باشیم. سیاست گذاری‌های صورت گرفته باید به نحوی باشند که بتوان از آنها استفاده درست کرد و افتخار آفرین باشند.
حامیان این طرح ابتکاری می گویند این طرح باعث شده تا مقام‌های مسئول در سطح بین‌المللی به مساله خشونت جنسی در مناطق جنگی توجه ویژه کنند اما پنج سال پس از آنکه این طرح اجرایی شده هنوز تاثیر آن کاملا مشخص نیست. هنوز سوالات زیادی درباره این طرح وجود دارد که باید پاسخ داده شوند.
مدیر اجرایی بخش زنان سازمان ملل از جامعه بین‌الملل خواسته تا از بنگلادش که میزبان آوارگان مسلمان روهینجایی است، حمایت لازم را به عمل آورند. بیش از 600 هزار آواره روهینجایی در این کشور ساکن هستند که باید به نیازهایشان پاسخ داده شود.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/24350/سازمان-ملل--خشونت-جنسی-علیه--زنان-در-مناطق-جنگی-بدتر-از-همیشه-است
بستن   چاپ