آریا بانو
اگر مي خواهيد پوستي با طراوت و شفاف داشته باشيد
شنبه 9 آبان 1394 - 12:08:00 PM
بيتوته
fiogf49gjkf0d

از ديدن خودتان در آينه احساس بدي داريد؟ همه اينها نشان مي دهد چندان که بايد به زيبايي و شفافيت پوست خود رسيدگي نمي کنيد.

احساس مي کنيد پوست تان به شفافي پوست ديگران نيست؟ تيرگي پوست تان حالت کدري به آن داده که شما را چند سال پيرتر از آنچه هستيد، نشان مي دهد؟ از ديدن خودتان در آينه احساس بدي داريد؟ همه اينها نشان مي دهد چندان که بايد به زيبايي و شفافيت پوست خود رسيدگي نمي کنيد. لابد با ديدن افرادي که پوست درخشاني دارند، متعجب مي شويد و تصور مي کنيد راز خاصي در اين درخشاني نهفته است.

به علاوه حتما بدون هيچ مراقبتي از پوست تان فقط حسرت پوست هاي زيبا و شفاف را مي خوريد. بهتر است به جاي اينکه حسرت بخوريد و خود را با ديگران مقايسه کنيد، راه هاي حفظ شفافيت و زيبايي پوست را بدانيد. بله، شما هم مي توانيد پوستي باطراوت و شفاف داشته باشيد اگر نکاتي را که از دکتر صانعي، متخصص طب سنتي پرسيده ايم  رعايت کنيد.

روغن بادام شيرين را درياب
پودر جوانه گندم، عسل و روغن بادام شيرين از هرکدام يک قاشق غذاخوري را ترکيب کرده تا مخلوطي شکلاتي مانند به دست آيد. اين ترکيب را دو تا سه ساعت روي پوست خود ماسک کرده و منتظر تاثيرات شفاف کنندگي آن روي پوست خود باشيد.

وقتي عسل و توت فرنگي با هم باشند
چهار تا پنج واحد توت فرنگي را له کرده و با يک قاشق غذاخوري عسل مخلوط کنيد و روي پوست خود بماليد. حتما تاثير شفاف کنندگي توت فرنگي و عسل را مشاهده خواهيد کرد.

ترکيب سفيدآب و کف دريا
سفيد آب روي يا زينک اکسايد روي، آرد نشاسته و کف دريا هرکدام يک قاشق چاي خوري را با عسل و گلاب هرکدام سه قاشق چاي خوري و کمي آب مخلوط کنيد تا ماسکي براي شفافيت و لکه بري پوست داشته باشيد.

با ميوه ها و سبزيجات دوست باش
به طور کلي خوردن اکثر ميوه ها و سبزيجات سبب شفافيت و زيبايي پوست مي شود. با اين حال مصرف برخي از ميوه ها و سبزيجات مي تواند کمک بسيار بزرگي براي اين مورد باشد. ميوه هايي مثل انجير، هنداونه، سيب قرمز، انواع مرکبات، گيلاس و آلبالو، انار و گلابي به طور موثري مي توانند سبب زيبايي و شفافيت پوست شوند. غير از اين موارد، زرشک هم مي تواند براي شفافيت پوست به کار گرفته شود.

پياز و دوستي با پوست
شايد باورتان نشود اما آب پياز همراه با آبليمو مي تواند ماسک مناسبي براي شفافيت پوست تان باشد. اين ترکيب را به پوست تان بماليد و از بوي بد آن نترسيد که علاج تيرگي و کدر بودن پوست تان است.

 بخور دادن را فراموش نکن
گل ختمي، گل پنيرک و گشنيز را به مقدار مساوي و به ميزان يک قاشق غذاخوري با يک ليوان آب جوشانده و 20 دقيقه تا نيم ساعت بخور دهيد. با اين کار کمک بزرگي به شفافيت پوست تان کرده ايد.

شفاف کننده پوست

شما هم مي توانيد پوستي باطراوت و شفاف داشته باشيد.

 دمکرده جعفري و آشتي با پوست
يک قاشق غذاخوري جعفري را با يک ليوان آب بجوشانيد. سپس با مقداري آبليمو مخلوط کرده و به صورت ناشتا مصرف کنيد. پس از چند وقت مصرف اين دمکرده اثر ضدلک و شفاف کنندگي آن را مشاهده خواهيد کرد.

تاثير پودر ثعلب
يک قاشق چاي خوري پودر ثعلب را با يک قاشق غذاخوري آبليمو و دو قاشق غذاخوري گلاب مخلوط کنيد و آن را روي صورت خود ماسک کنيد. پس از يک ساعت ماسک را از روي صورت تان بشوييد. استفاده دوبار در هفته از اين ماسک مي تواند شما را اميدوار کند که پوستي شفاف خواهيد داشت.

جوشانده گل زوفا را امتحان کن
يک قاشق غذاخوري گل زوفا را با دو ليوان آب بجوشانيد. از اين ترکيب يک ليوان جوشانده گل زوفا حاصل مي شود که آن را براي شفافيت پوست توصيه مي کنيم.

همان آبليمو، عسل معروف
شربت آبليمو و عسل نيز يکي ديگر از موارد شفاف کننده پوست است که مي توان به طور روزانه آن را مصرف کرد. به علاوه مي توان آب کرفس و آب هويج را با آبليمو مخلوط و به صورت روزانه مصرف کرد.

آلوئه ورا و درمان پوست کدر
استفاده از برگ هاي آلوئه ورا که در عطاري ها موجود است، مي تواند براي شفافيت پوست بسيار کاربردي و راحت باشد. کافي است پوست برگ هاي آلوئه ورا را جدا کرده و ژل داخل آن را روي پوست خود ماسک کنيد. اين ترکيب قابل دسترس و آسان مي تواند تاثير شگفت انگيزي روي پوست تان داشته باشد.

ماسک هاي ميوه اي
ميوه هايي مثل خيار، هلو، زردآلو، توت فرنگي و... را مي توانيد به صورت حلقه اي برش زده و روي پوست خود ماسک کنيد. حتما به خاطر داشته باشيد براي اطراف چشم به هيچ عنوان از شکل له شده اين ميوه ها استفاده نکنيد.

عرق کاسني و شاتره، موثرترين عرقيات براي شفافيت پوست
از ميان تمام عرقيات براي زيبايي و شفافيت پوست، موثرترين مورد عرق کاسني و شاتره است. عرقيات کاسني و شاتره بايد براي مدت طولاني و تا زمان برطرف شدن تيرگي و کدري پوست استفاده شود. براي اين منظور مي توان به مقدار مساوي از اين عرقيات را روزي دو تا سه ليوان مصرف کرد.

عرق گل هميشه بهار، اسطوره زيبايي پوست
عرق گل هميشه بهار مي تواند در زيبايي و شفافيت پوست نقش بسزايي داشته باشد اما بايد اندکي صبور باشيد و به مدت 40 روز تا سه ماه (تا زمان برطرف شدن تيرگي و لک هاي پوستي) آن را مصرف کنيد. روزي سه بار و هر بار نصف ليوان از اين عرق را بنوشيد تا تاثيرات آن کاملا دست تان بيايد.

پوستي کدر با صفراي خون
عمدتا در تيرگي و لک هاي پوستي نوع تغذيه نقش بسزايي دارد و حتما بايد به نوع غذايي که مصرف مي کنيد توجه داشته باشيد تا حاوي ميوه و سبزيجات باشد. اگر صفرا بيش از حد در خون بماند و با آن مقابله نشود به سودا تبديل مي شود و رنگ سياه سودا در پوست ظاهر مي شود. در اين صورت ابتدا لک هاي قهوه اي با زمينه زرد بروز مي يابد و اگر ماندن سودا در بدن طولاني شود لک هاي تيره، خاکستري و حتي سياه در پوست ظاهر مي شود .

شير بادام يا فندق بنوش
يکي از مواردي که مصرف طولاني مدت آن سبب تصفيه پوست و زيبايي آن مي شود، شير بادام يا فندق است. براي مصرف آن بايد بادام يا فندق خام را در آب جوش قرار دهيد و پوست آن را بگيريد. سپس آن را با آب و يک قاشق عسل ميکس کنيد. اين ترکيب به صورت شير حاصل مي شود که مي توان براي صبحانه آن را مصرف کرد. شير بادام و فندق به طور کلي براي رفع مشکلات پوستي به کار مي رود و تاثير خوبي بر شفافيت پوست دارد.


http://www.banounews.ir/fa/News/2474/اگر-مي-خواهيد-پوستي-با-طراوت-و-شفاف-داشته-باشيد
بستن   چاپ