آریا بانو
انار براي بيماران قلبي مفيد است
دوشنبه 11 آبان 1394 - 2:34:31 PM
مهر
fiogf49gjkf0d
غلامرضا رفيعا مدير اجرايي چهارمين جشنواره انار ميوه قرآني، گفت: انار براي بيماران مبتلا به پرفشاري خون مفيد است و با داشتن حدود 260 ميلي‌گرم پتاسيم در مقابل 3 ميلي‌گرم سديم در هر 100 گرم در کاهش فشارخون مفيد است.

وي با بيان اينكه انار منبع خوبي از آنتي اکسيدان، اسيدفوليک، پتاسيم، ويتامين سي و آهن است گفت: انار ترش طبع سرد و خشک دارد و انار شيرين تا حدودي معتدل است.

مدير چهارمين جشنواره انار ميوه قرآني عنوان كرد: انار براي سلامت قلب و عروق، جلوگيري از تصلب شريانها و بروز سکته، پيري زودرس، آلزايمر و سرطان پروستات به کار مي‌آيد پس مصرف انار براي بيماران قلبي عروقي مي‌تواند بسيار مفيد باشد.

وي افزود: از طرف ديگر انار به واسطه داشتن مواد آنتي‌اکسيداني و الاژيک اسيد از بروز سرطان جلوگيري کرده و رشد تومورهاي سرطاني مانند سرطان پوست و پروستات را کند مي‌کند.

رفيعا با بيان اين كه انار خون را تصفيه كرده و تقويت كننده قلب و كليه است معتقد است: انار اشتها آور است و بهتر است قبل از غذا مصرف شود.

وي ادامه داد: مصرف انار براي سلامت پوست و رفع لکهاي صورت بسيار مفيد است، انار براي رفع خستگي و آرامش اعصاب بسيار کارآمد است.

رفيعا با اشاره به اينكه انار يک ميوه نيست بلکه يک پزشک و يک درمان کننده بيماريهاي زيادي است افزود: اين ميوه بيماريهاي کبد، مسوميتهاي خون، خستگي جسمي و عصبي و بالاخره رفع کننده سرماخوردگي و بيماريهاي عفوني و انگلهاي دستگاه گوارش را بهبود مي بخشد.

وي يادآور شد: عصاره انار آثار ضدباکتريايي داشته و به عنوان مثال با باکتري‌هاي ايجادکننده پلاک‌هاي دنداني مقابله کرده در سلامت دندان و دهان موثر است همچنين آب انار و پوست آن، خواص ضعيف استروژني داشته و لذا مي‌توانند در برطرف کردن عوارض يائسگي موثر باشد.

رفيعا توصيه كرد: افرادي که مشكل نفخ معده دارند بايد مصرف انار را محدود کنند، ضمن اينکه زياده‌روي در مصرف انار ترش، زخم معده به دنبال دارد ، همچنين افراط در خوردن انار باعث يبوست - ناراحتي معده و زبر شدن گلو مي‌شود همچنين افرادي که مبتلا به ناراحتي ريوي هستند در مصرف انار احتياط کنند.

در همين حال وي، هدف از برگزاري جشنواره انار را آشنايي مردم با ميوه انار با کيفيت عنوان کرد و افزود: جشنواره انار، ميوه قرآني از ششم تا پانزدهم آبان 94 در مصلي تهران از 10 صبح تا 9 شب پذيراي عموم مردم است.


http://www.banounews.ir/fa/News/2489/انار-براي-بيماران-قلبي-مفيد-است
بستن   چاپ