آریا بانو
جی کی رولینگ در انتظار یک قطار
سه شنبه 14 آذر 1396 - 6:32:08 PM
روزچین
بانو نیوز - اگر خواننده کتاب‌ های هری پاتر یا بیننده‌ی فیلم‌هایش باشید، حتما نام جی کی رولینگ برای شما آشنا است. جی کی رولینگ از کودکی رویای نویسندگی در سر داشت. رویایی که بالاخره محقق شد. با روزچین همراه شوید و بیشتر با این بانوی موفق آشنا شوید.
زندگی جی کی رولینگ
جوآن رولینگ متولد 31 ژوئیه 1965 (1343 شمسی) است. رولینگ در شهری نزدیک بریستول انگلستان متولد شد. پدر و مادرش با نام‌های پیتر و آن با عشق ازدواج کردند. ثمره این ازدواج دو دختر با نام های جوآن و دی بود.
جوآن از کودکی با تخیل بزرگ شد. والدینش از همان کودکی به استعداد و قدرت تخیل فرزندشان پی برده بودند. آنها از همان کودکی وی را شیفته کتاب کردند و او از سنین کودکی کتاب خواندن را شروع کرد. محبوب‌ترین کتابی که او در کودکی خواند «اسب سفید کوچولو» نوشته «الیزابت گوج» بود. او در شش سالگی داستانی به نام «خرگوشی به نام خرگوش» نوشت.
دانشگاه و کار
جوآن در امتحان ورودی آکسفورد شرکت کرد، اما پذیرفته نشد. رولینگ در رشتهٔ زبان و ادبیات فرانسه در دانشگاه اکستر انگلستان به تحصیل پرداخت. بعد از فراغت از تحصیل در مکان‌های مختلف مشغول به کار شد. از آن جمله می‌توان به دو سال پژوهش در سازمان عفو بین‌الملل در زمینه نقش حقوق بشر اشاره کرد. او در بیشتر اوقات شغل خسته‌کننده منشی‌گری را بر عهده داشت.
استعدادهای رولینگ فراتر از این را می‌طلبید. برای همین او هیچگاه روی کارش متمرکز نمی‌شد. زیرا تمام فکر و ذکرش قصه‌های جدیدی بود که یا داشت قسمت‌هایی از آن را می‌نوشت و یا برای شخصیت‌های داستانش نام انتخاب می‌کرد، به همین دلیل بارها شغلش را از دست داد. او در 25 سالگی در اتاق بازرگانی منچستر در مقام یک کارمند ساده مشغول به کار شد.
زندگی خانوادگی
رولینگ در سال 1992 (1370 شمسی) با یک روزنامه‌نگار پرتغالی به نام «ژورگه آرانتس» آشنا شد. کمی بعد از آشنایی با هم ازدواج کردند. خیلی زود جسیکا به دنیا آمد. اما جوآن فهمیده بود که ژورگه مرد رویاهایش نبوده است. آرانتس با او بدرفتاری می‌کرد. در نهایت جوآن یک سال بعد از او جدا شد.
بعد از جدایی، کارش را هم از دست داده بود و دچار فقر و افسردگی شده بود. رولینگ چندین بار دست به خودکشی زد که ناموفق بود. او وضع روحی خوبی نداشت با این همه تصمیم گرفت که روی نوشتن تمرکز کند تا از کلافگی‌ رها شود.
جی کی رولینگ در سال 2001 (1379 شمسی) با دکتری به نام «نیل مورای» ازدواج کرد. حاصل این ازدواج یک پسر در سال 2003 (1381 شمسی) و یک دختر در سال 2005 (1383 شمسی) است.
از دست ندهید: به بهانه شروع فصل هفتم سریال بازی تاج و تخت
ایده‌ای در انتظار یک قطار
جی کی رولینگ نویسنده ی کتابهای هری پاتر هنگامی که رولینگ در انتظار یک قطار که چهار ساعت تأخیر داشت، بود، ایدهٔ هری پاتر و مدرسهٔ جادوگری در ذهنش شکل گرفت. بنابراین او انگیزه گرفت که تا رسیدن به موفقیت متوقف نشود. از آنجا که در خانه وسایل گرمایشی نداشت، دخترش را به کافه می‌برد تا در گرمای آنجا بخوابد و خودش شروع به نوشتن کند.
بعد از حدود یک سال کار نوشتن هری پاتر تمام شد. او کتابش را برای 12 انتشاراتی فرستاد که هیچکدام از آنها قبول نکردند کتاب او را چاپ کنند. جوآن ناامید نشد و کتابش را برای انتشاراتی‌های دیگری هم ارسال کرد و بالاخره یک انتشارات به نام «بلومزبری» با چاپ کتاب موافقت کرد.
انتشار کتاب جی کی رولینگ
کتاب هری پاتر جوآن با نام‌ هنری جی کی رولینگ در سال 1997 (1375 شمسی) در ویترین کتابفروشی‌ها قرار گرفت. این مجموعهٔ داستانی به 65 زبان دنیا ترجمه و به طور تقریبی در 400 میلیون نسخه منتشر شد.
راز نام مخفف رولینگ
جی کی رولینگ امضای جی کی رولینگ رولینگ با آن که همواره با نام هنری «جی.کی. رولینگ» کتاب‌هایش را امضاء می‌کند، اما هیچ‌گاه نام میانی نداشته است. هنگامی که نخستین کتاب هری پاتر را نوشت، آن را با نام «جوان رولینگ» امضاء کرد. انتشارات بلومزبری، ناشر کتاب هری پاتر پیش از انتشار کتاب با در نظر گرفتن این مطلب که خوانندگان کتاب پسران جوان هستند، به رولینگ پیشنهاد کرد به جای به کار بردن از نام واقعی‌اش، کتاب را با دو واژه کوتاه شده امضاء کند. چون ممکن بود، پسران جوان کتابی را که نویسنده آن زن باشد نخرند. به همین دلیل از آنجا که رولینگ مانند دیگران نام وسط نداشت، حرف «K» را به جای نام کاتلین و به عنوان دومین واژه انتخاب کرد. این نام مربوط به مادربزرگ پدری‌اش بود.
چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال 2007
کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌اند. در سال 2007 فهرست ثروتمندان ساندِی تایمز میزان ثروت جی کی رولینگ را 454 میلیون پوند (1٫07 میلیارد دلار) تخمین زد. او در بین پولدارترین زنان انگلیس و در رده 13 جدول قرار گرفت. مجله فوربز جی کی رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال 2007 معرفی کرد. او در حال حاضر فعالیت‌های انسان دوستانه و خیرخواهانه بسیاری را به عهده گرفته و پشتیبانی می‌کند.

http://www.banounews.ir/fa/News/24996/جی-کی-رولینگ-در-انتظار-یک-قطار
بستن   چاپ