آریا بانو
فیروزه سیدمهدی: ملکه سرعت ایران و بانوی کارآفرین نمونه
دوشنبه 20 آذر 1396 - 3:30:47 PM
ورزش بانوان
بانو نیوز - فیروزه سیدمهدی که به ملکه سرعت ایران شهرت دارد، مدرک دکتری مدیریت کسب و کار DBA دارد و یکی از بانوان برتر کارآفرین کشور است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان؛ فیروزه سیدمهدی ، از بانوان موفق در عرصه مسابقات اتومبیلرانی است. او از سال 85 به صورت حرفه‌ای وارد دنیای اتومبیلرانی شده است. سیدمهدی تا به حال در رشته های مختلف رانندگی مانند «اسلالوم» و «ریس» مقام‌های کشوری و استانی زیادی به دست آورده است.
این بانوی نام آشنای اتومبیلرانی کشورمان تحصیل و اشتغال به ورزش حرفه‌ای را همزمان دنبال می‌کرد. وی دارای مدرک دکتری مدیریت کسب و کار DBA می باشد و از جمله بانوانی است که به صورت حرفه‌ای در مجموعه اتومبیلرانی به فعالیت می پردازند. سیدمهدی یکی از بانوان برتر کارآفرین کشور است.
وی در رالی بین المللی شیراز شرکت کرد و به همراه نقشه خوان خود بهترین تیم بانوان این رقابت‌ها نام گرفت.
فیروزه سیدمهدی که به ملکه سرعت ایران شهرت دارد ضمن حضور در برنامه ایران دخت شبکه ورزش گفت: از بچگی عاشق ماشین سواری بودم. حتی وقتی که شهربازی می‌رفتیم من فقط ماشین برقی سوار می‌شدم. ماشین پدرم را بدون اجازه می‌بردم و سوار می‌شدم. بلافاصله در 18 سالگی گواهینامه رانندگی گرفتم و وقتی فهمیدم سرعتی که عاشقش هستم ( 300 کیلومتر بر ساعت ) را تنها در پیست اتومبیلرانی می‌توانم تجربه کنم به پیست رفتم.
نائب رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران خاطر نشان کرد: در مسابقات اتومبیلرانی قهرمانی کشور شرکت کردم. مسابقاتی که همه می‌دانند تفکیک جنسیتی ندارد با این حال من تنها خانم شرکت کننده در رقابت‌های قهرمانی کشور هستم و خوشبختانه روی سکو رفتم.
نفر اول مسابقات رالی عنوان کرد: تا به حال دچار صدمه نشده‌ام چون همیشه مسائل ایمنی را رعایت کردم و البته تبحر راننده نیز در صدمه ندیدن او اصل اساسی و مهمی است.
او در حال حاضر مربی اتومبیلرانی بانوان است و می‎گوید: این رشته بسیار پرهزینه است. اما توصیه می‌کنم بانوان تازه‌کار ابتدا به سراغ ماده اسلالوم اتومبیلرانی بروند که نیاز به دستکاری ماشین شخصی هم ندارد. بعد از آن هر چه کلاس ماشین بالاتر رود هزینه‌ها بیشتر می‌شود و توصیه من این است همواره لباس ایمنی جنس خوب تهیه کنند که هم ضد حریق است و هم آسیب دیدگی را به میزان بالایی کاهش می‌دهد.
سیدمهدی در پایان ضمن اینکه اعلام کرد همسرش همواره مشوق او بوده اما در ورزش خاصی فعالیت ندارد گفت: در رانندگی همیشه سرعت مطمئنه را رعایت می‌کنم. اگر هم کسی تصمیم بگیرد در رانندگی با من کل کل کند زمانی که جوان‌تر بودم جوابش را می‌دادم اما الان دیگر اهمیتی نمی‌دهم.
فیروزه سیدمهدی
در کارنامه فیروزه سیدمهدی به موارد ذیل می‌توان اشاره کرد:
کسب سکوهای قهرمانی کشور در چندین دوره از مسابقات اتومبیلرانی در رشته های مختلف.
مسئول کمیته اتومبیلرانی سرعت بانوان فدراسیون
داور رسمی رشته های اتومبیلرانی فدراسیون
مدرس رسمی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی
نایب رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران
مسئول بانوان هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران
دریافت کاپ بهترین تیم بانوان کشور ( به عنوان راننده ) در رالی خاورمیانه (مرک).

http://www.banounews.ir/fa/News/26406/فیروزه-سیدمهدی--ملکه-سرعت-ایران-و-بانوی-کارآفرین-نمونه
بستن   چاپ