آریا بانو
مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران
ورزش بانوان با شعار درست نمی شود/ نیاز مطالبات ورزش زنان به بسیج افکار عمومی
دوشنبه 20 آذر 1396 - 6:38:48 PM
ورزش بانوان
بانو نیوز - مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران در جمع مسئولان ورزشی اموز زنان فدراسیون ها و وزارت ورزش تاکید کرد ورزش بانوان به پرهیز از شعار زدگی نیاز دارد.



به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان ، رضا گل محمدی در نشست تخصصی توسعه ورزش و توانمند سازی بانوان که با حضور جمعی از نمایندگان محلس ، وزارت ورزش و فدراسیون ها برگزار شد اظهار کرد: در حال حاضر در زمان رسیدگی به لایجه بودجه کشور قرار داریم و نیاز به بسیج افکار عمومی و نخبگان ورزشی کشور برای پیگیری مطالبات زنان در حوزه ورزش حس می شود. بدون تردید هر اندازه در لایحه بودجه از بودجه های عمومی زنان بهره مند شویم سهمی از آن متعلق به ورزش زنان خواهد بود.
وی افزود: اگر در همین استان تهران 5 نفر از زنان نتوانند رئیس هیئت های استانی شوند پس از چه تحولی حرف می زنیم؟ حتی در برخی هیئت های ورزشی بهتر است یک زن رئیس هیئت ورزشی باشند و این تمایل در اداره ورزش و جوانان استان تهران وجود دارد اما متاسفانه باید بگویم تاکنون حتی یک زن هم نامزد ریاست هیئت ورزشی ما نشده است.
مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران گفت: قبول دارم که حضور یک زن در راس یک هیئت ورزشی یک مانع تاریخی دارد اما به هر حال باید از جایی برای شکستن این موانع شروع کرد. ورزش بانوان با شعار درست نمی شود و اگر می خواست درست شود در این 37 سال اقدام قابل توجهی صورت گرفته بود. ما باید از شعار زدگی پرهیز کنیم.
گل محمدی عنوان کرد: بانوان ما در سمت های ورزشی باید به نحوی عمل کنند که اگر کاری به آن ها داده می شود به نحوی انجام شود که نیاز به گرفتن کار از آن ها نباشد. برای ما زیبنده نیست که از کلماتی مثل “اولین بار” استفاده کنیم و بگوییم برای اولین بار ریاست یک هیئت ورزشی را یک زن بر عهده می گیرد. ما باید خود را با کشورهای توسعه یافته مقایسه کنیم. با این حال باید تلاش کنیم وضعیت کنونی را ارتقا دهیم.
وی تصریح کرد: در حمایت از ورزش بانوان ، شعار عوام فریبانه نمی دهم. مسئولان هیئت های ورزشی و نواب رئیس فدراسیون ها هر جا که می توانند نظری دهند و طرحی ارائه کنند حتما استقبال و کمک خواهیم کرد. هدف ما این است که ورزش زنان از موقعیت شاخص تری برخوردار شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/26421/ورزش-بانوان-با-شعار-درست-نمی-شود--نیاز-مطالبات-ورزش-زنان-به-بسیج-افکار-عمومی
بستن   چاپ