آریا بانو
تکواندو کار 15ساله کرمانشاهی قهرمان مسابقه انتخابی تیم ملی؛
غزل عزیزی ؛ از کرمانشاه پیش به سوی المپیک نوجوانان
يکشنبه 26 آذر 1396 - 11:15:39 AM
ورزش بانوان
بانو نیوز - رقابت های المپیک نوجوانان جهان سال آینده میلادی برگزار می شود و تیم ملی تکواندوی ایران در 2 بخش پسران و دختران در این رقابت ها حاضر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان؛ غزل عزیزی یکی از دختران موفق ورزش کشور در رده های سنی پایه است که یکی از امیدهای جدی حضور در المپیک نوجوانان جهان و کسب مدال از این رقابت ها برای تکواندوی کشورمان به شمار می رود.
غزل تنها 15 سال سن دارد و از 5 سالگی وارد ورزش شده و اکنون 6 سال است که یک تکواندوکار موفق در رده های سنی مختلف است.
شاید غزل عزیزی خیلی زود پا جای پای بزرگان تکواندوی زنان ایران بگذارد. روند موفقیت های او که حاکی از ثبات وی در نتیجه گیری است این موضوع را تقویت می کند.
غزل در گفتگویی با خبرنگار ورزش بانوان در کرمانشاه در مورد موفقیت هایش سخن گفته است:
از علاقه تا اتفاق
زمانی که بچه بودم علاقه زیادی به ورزش های رزمی داشتم و یک روز به همراه مادرم برای ثبت نام به باشگاه رفتیم. در آن ساعت برحسب اتفاق تمرین تکواندو در حال انجام بود و من هم نگاه کردم ، لذت بردم ، علاقه پیدا کردم و از آن جا بود که تکواندو را شروع کردم.
غزل عزیزی ؛ از کرمانشاه پیش به سوی المپیک نوجوانان
برخورد اطرافیان
همه می گفتند که ورزش عاقبت ندارد مخصوصا ورزش های رزمی آن هم در ایران. نظر اطرافیان این بود که حالا زمان درس خواندن و یاد گرفتن خانه داری است!
افراد کمی با ورزش بانوان آن هم در غرب کشور راحت کنار می آیند. اما استادم و پدرم و مادر بزرگم که دیگر در دنیا نیست روحیه و انگیزه زیادی به من دادند و کمکم کردند.
در صورت وجود بودجه!!
لیگ های کشوری و استانی در حال برگزاری است اما و حتی لیگ های کشوری معمولا فقط هزینه های رفت و آمد ورزشکار را پرداخت می کنند آن هم در صورت وجود بودجه. حتی تمامی هزینه ها نیز به عهده خود ورزشکار است البته به جز هوگوی سنسوری که هیئت استانی آن را تامین می کند.
غزل عزیزی
آینده تکواندو
آینده تکواندو بسیار روشن است. ایران یکی از مدعیان رشته تکواندو در جهان است. به جرئت می توانم بگویم رقابت های داخلی ایران در حد رقابت های بین المللی است.
آخرین مسابقه ای که در آن حضور داشتم مسابقات قهرمانی کشور بود که به میزبانی قم و با حضور 31 استان و حدود 500 ورزشکار برگزار شد که موفق به کسب مدال طلا شدم.
برنامه هدفمند
برای انتخابی تیم ملی و مسابقات المپیک نوجوانان 218 تمرین می کنم. از خردسالی در مسابقات کشوری و یک دوره انتخابی تیم ملی شرکت کردم مدال برنز خردسالان کشور ، مدال برنز نونهالان کشور و نقره و طلای نوجوانان کشور را در حال حاضر در اختیار دارم و حالا می خواهم یک مدال بین المللی بگیرم.

http://www.banounews.ir/fa/News/26868/غزل-عزیزی-؛-از-کرمانشاه-پیش-به-سوی-المپیک-نوجوانان
بستن   چاپ