آریا بانو
نیمار فوتسال ایران و خداحافظی از تیم ملی به خاطر کار
زهره میثمی ؛ فوتسالیست نوازنده / پلیس به خاطر شباهتم به نیمار جریمه‌ام نکرد
چهارشنبه 29 آذر 1396 - 3:54:43 PM
ورزش بانوان
بانو نیوز - زهره میثمی فوتسالیست اسم و رسم دار تیم فوتسال پالایش نفت آبادان در گفتگویی با ورزش بانوان درباره زندگی خاصش نه به عنوان یک فوتسالیست شبیه به نیمار ، که به عنوان یک نوازنده صحبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش بانوان؛ زهره میثمی بازیکن شاغل در لیگ برتر فوتسال بانوان که با لقب نیمار فوتسال زنان شناخته می‌شود. زهره 29 ساله ساکن آبادان است و در فصل جاری در تیم آبادانی پالایش نفت هم توپ می‎زند. او از سال 79 که تیم ملی فوتسال بانوان فعالیتش را آغاز کرد، در ترکیب تیم حضور داشت. اما در حال حاضر بنا به دلایلی که در ادامه می‎خوانید دیگر تمایلی به حضور در ترکیب تیم ملی ندارد. پس او جز نسل دوم فوتسال بانوان است که همچنان هم سرآمد بسیاری از هم تیمی‌هایش است.
زهره میثمی در فوتسال <a href=زنان : درآمدم از موسیقی بیشتر از فوتسال است / پلیس به خاطر شباهتم به نیمار جریمه‌ام نکرد" width="315" height="215" srcset="/Uploads/News/20171220155443169.jpg 700w, http://varzeshebanovan.com/wp-content/uploads/2017/12/زهره-میثمی-2-400x243.jpg 400w, http://varzeshebanovan.com/wp-content/uploads/2017/12/زهره-میثمی-2-600x365.jpg 600w, http://varzeshebanovan.com/wp-content/uploads/2017/12/زهره-میثمی-2-629x383.jpg 629w" sizes="(max-width: 700px) 100vw, 700px" />
از افتخارات زهره میثمی که تا کنون جایی به آن اشاره نشده است می‌توان به خانم گلی او در اولین حضور رسمی تیم ملی فوتسال بانوان بعد از انقلاب اشاره کرد. او سال 2007 در رقابت‌های داخل سالن آسیا به میزبانی ماکائو بهترین گلزن رقابت‌ها نام گرفت؛ هرچند تیم ایران در این رقابت‌ها مقامی کسب نکرد.
نیمار فوتسال بانوان که سابقه حضور در تیم‌های ملی حفاری، پیکان، وحدت خوزستان، استقلال جنوب دزفول و پالایش نفت آبادان را در کارنامه ورزشی خود دارد.
در ادامه گفتگوی خبرنگار “ورزش بانوان” را با دختر فوتسالیست کشورمان بخوانید:
ورود به دنیای فوتسال
از سال 79 به طور رسمی فوتسال را شروع کردم اما از بچگی فوتبال بازی می‌کردم؛ آن موقع در کوچه و خیابان اما الان در داخل سالن. چرا که همیشه بازی داخل سالن را به چمن ترجیح می‌دادم. بچه که بودم کلاس ژیمناستیک می‌رفتم اما در مدرسه بسکتبال کار کردم و همین شد در هر دوی این رشته‌ها عضو تیم صنعت نفت بودم. مربی بسکتبال ما فوتبالی بود سال 79 که قرار شد فوتسال بانوان در ایران به رسمیت شناخته شود، چون از علاقه من خبر داشت مطلعم کرد. از همان سال هم با تیم صنعت نفت آبادان وارد دنیای فوتسال شدم.
بازی های ملی زهره میثمی
تعداد بازی‌های ملی من به حدی زیاد است که شمارش آن از دستم رفته. اما از سال 82 به تیم ملی دعوت شدم و از سال 83 در ترکیب تیم بودم. بعد از بازی‌های جام جهانی گواتمالا با اینکه به تیم ملی فراخوانده شدم، ترجیح دادم کارم اولویت زندگیم باشد و از حضور در تیم ملی انصراف دادم.
شغل جالب نیمار فوتسال بانوان
کار من موسیقی است. نوازنده کیبورد هستم و علاقه زیادی به آن دارم. ردپای موسیقی هم مثل فوتسال در زندگی من به کودکی بازمی‌گردد. اما الان یک سال و نیم است که موسیقی را به عنوان شغل و منبع درآمدم انتخاب کردم.
درآمد موسیقی 100 در صد از فوتسال بیشتر است
اگر در فوتسال قرارداد حرفه‌ای داشتم و به ازای آن دستمزد خوب هم می‌گرفتم، نیازی نداشتم که دنبال شغل دوم باشم.
اگر پول خوب می‌گرفتم موظف بودم که تمام ساعتم را در اختیار تیمم باشم. همچنان که الان هم در شرایط فعلی و با وجود قراردادهای پایین در ورزش بانوان، کنار تیمم هستم و به تعهدات پایبندم.
اگر ما دختران هم قراردادی هم اندازه پسران داشتیم؛ چه نیازی بود که من بلافاصله بعد از تمرین فوتسال با این حجم خستگی به سراغ موسیقی هم بروم.
خداحافظی میثمی با بازی ملی
عید سال گذشته زمانیکه خانم سلیمانی سرمربی تیم ملی بود، شرایط شغلم را برای ایشان توضیح دادم. گفتم اگر زمانی را که باید در اردوهای ملی سپری کنم، سرکارم باشم از نظر مالی بیشتر به نفعم است.
خواست خودم بود که دیگر به تیم ملی نروم. کسی نام مرا خط نزده است و تمایلی هم ندارم که برای بازی‌های آسیایی اردیبهشت ماه نامم جزو اسامی دعوت شده به تیم ملی باشد.
عدالت در ورزش زنان
ورزش زنان را عادلانه نمی‌بینم. خیلی از دختران در بسیاری از رشته‌های ورزشی به نسبت زحمتی که می‌کشند، حق خود را از ورزش نمی‌گیرند. ورزش برای زنان عادلانه نیست حتی بانوان در موارد زیادی مقام آورتر از مردان بودند.
می‌گویند شبیه نیمار هستم
خیلی وقت است که به من لقب نیمار را داده‌اند. البته در حال حاضر هم به خاطر اینکه بیشتر شبیه نیمار باشم موهایم را کوتاه نکردم. وقتی تهران آمدم با کسانی روبرو می‌شدم که نیمار صدایم می‌کردند و این اسم روی من ماند تا به الان. حتی یک مرتبه افسر پلیس به خاطر شباهتم به نیمار از جریمه کردنم صرف نظر کرد.
البته به جز ظاهرم سبک بازی من هم از لحاظ تکنیکی شبیه نیمار است.
99 درصد قهرمانیم
اگر اشتباه نکنم در این فصل از رقابت‌های لیگ تا به الان 15 گل زده‌ام. تنها در یک بازی تیمم را همراهی نکرد ام و آن هم مربوط به بازی با پویندگان صنعت شیراز بود که مصدوم بودم.
خوشبختانه صدرنشین هستیم اما بازی سختی پیش رو داریم؛ رقیب اصلی ما ملی حفاری است که امیدواریم بازی هفته یازدهم این تیم را هم شکست دهیم و قهرمان نیم فصل شویم. که 99% احتمال قهرمانی ما وجود دارد.

http://www.banounews.ir/fa/News/27236/زهره-میثمی-؛-فوتسالیست-نوازنده---پلیس-به-خاطر-شباهتم-به-نیمار-جریمه‌ام-نکرد
بستن   چاپ