آریا بانو
رییس مرکز مطالعات پژوهشی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد
رتبه 15 ایران در تولید علم و رتبه 50 در خلاقیت و نوآوری
چهارشنبه 6 دي 1396 - 6:27:46 PM
ایسنا - خانواده
بانو نیوز - رییس مرکز مطالعات پژوهشی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: هدف ما بالابردن کیفیت پژوهش مبتنی بر برنامه‌های آینده‌نگر است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا فضلی در اولین همایش یافته های پژوهشی ورزش آذربایجان شرقی افزود: تمرکز در بررسی و ثبت طرح‌های استان‌ها در مرکز مطالعات، زمینه‌ای برای توسعه پژوهش در کشور است. پژوهش به عنوان پدافند غیر عامل، هشداری برای بازنگری و هدایت برنامه و اقدامات در جهت ارتقای کارآیی و تمرکز بر نیازهای واقعی و پشتیبان مدیران ورزش و جوانان استانهای کشور است.
رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: پژوهش ابزاری برای بهبود عملکرد دولت تدبیر و امید در مسیر اقتصاد مقاومتی و آینده نگری است. در پژوهش‌های استانی توجه به ویژگی های جمعیتی، اقلیمی، موقعیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی و استعدادهای بالقوه در ورزش در اولویت قرار دارند.
فضلی در این همایش به عنوان رییس جلسه با اشاره به رتبه 15 ایران در تولید علم، رتبه 50 در حوزه خلاقیت و نوآوری و منابع انسانی محدود فعال در حوزه پژوهش، تصریح کرد: این فاصله بیانگر این است که فعالیتهای علمی در سطح کشور در حوزه اجرا تاثیری کمتری دارد. بنابراین ما در مرکز مطالعات و پژوهشهای راهبردی به دنبال تولید علم نیستیم بلکه نگاه ما به بالا بردن کیفیت پژوهش و کاربردی بودن آنها در مسیر تاثیر بر برنامه‌های آینده‌نگر است.
وی در ادامه بهره‌گیری از اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و شخصیت‌های علمی استان‌ها در فعالیت‌های علمی استان‌ها را ظرفیت بزرگی دانست که می‌توان با همکاری آنان سطح کیفی پژوهش و مطالعات در سطح استان و حتی مناطق را بالا برد.
فضلی در تبیین پژوهش کاربردی اضافه کرد: باید توجه داشت که در استان‌ها پژوهش ها باید دارای ویژگی‌های کاربردی، توجه به حل مسایل روز و در راستای تعریف و رفع نیاز آینده باشند تا بتوان از نتایج انها در مسیر تصمیم گیری و مدیریت بهره برد.
رییس مرکز مطالعات پژوهشی و راهبردی وزارت ورزش و جوانان افزود: بحث صلی مربوط به چگونگی اولویت‌بندی، وزن دادن به موضوعات و محورها و نیازهای پژوهشی است. تدوین و نظارت بر خدمات پژوهشی ما را در توسعه مسیر کیفیت و تکامل مهارت های پژوهشی یاری خواهد داد. هرچند اعتبار و بودجه ای که در حوزه پژوهش درنظر گرفته می شود، چندان قابل توجه نیست اما با این وجود به حرکت، پویندگی و حیات سازمان کمک می‌کند.
فضلی در پایان تاکید کرد: کیفیت پژوهش‌ها را را باید متناسب با نیازهای حوزه پژوهش اجرا و تطبیق دهیم تا بتوانیم بهترین شیوه و روش یافته های پژوهشی را به سیاست گذاران، برنامه ریزان و مدیران اجرایی ارائه دهیم تا آن‌ها در تصمیم گیری و برنامه ریزی از آنها بهره مند شوند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/27796/رتبه-15-ایران-در-تولید-علم-و-رتبه-50-در-خلاقیت-و-نوآوری
بستن   چاپ