آریا بانو
خدمات درمان اعتیاد مشخص،کمک به خانواده معتاد نامشخص
شنبه 23 دي 1396 - 9:14:08 AM
تسنیم - خانواده و جوانان
بانو نیوز - استفاده از بیمه درمان اعتیاد سقفی ندارد و معتادان دارای بیمه پایه، بدون هیچ سقفی می‌توانند به مراکز طرف قرارداد مراجعه کرده و خدمات درمان اعتیاد دریافت کنند ولی تامین و پوشش هزینه‌های حمایتی مانند کمک به خانواده معتاد بر عهده سازمان بیمه سلامت نیست.

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم ، سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: از ابتدای شروع طرح بیمه درمان اعتیاد در کل کشور تاکنون حدود 34 هزار نفر در قالب این برنامه از سازمان بیمه سلامت ایران، خدمات دریافت کرده‌اند. این افراد فقط بیمه‌شدگان سازمان بیمه سلامت نیستند، بلکه بیمه‌شدگان دارای دفترچه معتبر کلیه سازمان‌های بیمه‌گر را شامل می‌شوند، افراد دارای دفترچه بیمه معتبر پایه می‌توانند در صورت مراجعه به مراکز طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران خدمات موصوف را با پوشش بیمه‌ای دریافت کنند.
اعتبارات درمان اعتیاد به صورت جداگانه و نشاندار به سازمان بیمه سلامت تخصیص می‌یابد. این اعتبارات فقط قابلیت هزینه‌کرد در این سرفصل را خواهد داشت و در صورت عدم هزینه‌کرد اعتبارات در پایان سال به خزانه دولت برگشت داده می‌شود.
سازمان بیمه سلامت ایران پیرو درج خبری از قول علی مویدی - قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر مبنی بر اینکه "بیمه معتادین در برنامه است و 70 میلیارد تومان اختصاص داده شد و در تمامی استانها باید اجرایی شود اما شاهد تعلل بیمه سلامت هستیم"، اعلام کرد: در حال حاضر استفاده از بیمه درمان اعتیاد برای افراد سقفی ندارد و همه معتادانی که دارای بیمه پایه هستند، بدون هیچ سقفی می‌توانند به مراکز طرف قرارداد ما مراجعه کرده و خدمات درمان اعتیاد را دریافت کنند.
سازمان بیمه سلامت ایران موظف است به بخش بیمه‌ای درمان اعتیاد ورود کرده و تامین و پوشش هزینه‌های حمایتی مانند کمک به خانواده فرد معتاد و... به عهده این سازمان نیست و ناکارآمدی خودشان را به گردن بیمه سلامت ایران می‌اندازند.
انتهای پیام/

http://www.banounews.ir/fa/News/29987/خدمات-درمان-اعتیاد-مشخص،کمک-به-خانواده-معتاد-نامشخص
بستن   چاپ