آریا بانو
لزوم حمایت از زنان در جهت متحول کردن اقتصاد ‌کشور
شنبه 6 ارديبهشت 1399 - 07:39:16
ایسنا - زنان
آریا بانو - ایسنا/لرستان معاون مشارکت زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان بر لزوم حمایت از زنان در جهت متحول کردن اقتصاد ‌کشور تاکید کرد.

روح انگیز جهان افروز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر زنان ما در کنار ایفای نقش مادری و همسری و تحکیم بنیان‌های خانواده با حضور در جامعه و بازار ‌کار ستون اقتصادی و اجرایی بسیاری از مشاغل محسوب می‌شوند.
وی ادامه داد: حمایت از زنان به عنوان نیروی فعال جامعه ‌برای گسترش تولیدات ملی و تشویق آنها به این امر در متحول کردن اقتصاد کشور موثر خواهد بود. ‌
‌ جهان افروز ‌تصریح کرد: از جمله مواردی که زنان می‌توانند در رونق تولید ملی تأثیرگذار باشند عبارت از مشارکت زنان در تولید محصولات خانگی کشاورزی و دامپروری به همراه کیفیت بخشی به کالاهای تولیدی ‌به منظور قابلیت عرضه در بازارهای هدف و مستعد و توسعه صادرات و ارتقای مهارت زنان و آموزش برای تحقق رونق تولید از طریق شناسایی زنان کارآفرین و آموزش مهارت‌های ‌کسب و کار و توان‌افزایی و معرفی آنها به جشنواره‌های منطقه‌ای هستند.
معاون مشارکت زنان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان خاطر نشان کرد: زنان از سویی به عنوان معلمین تربیتی فرزندان و از سویی به عنوان کسانی که خریداران اصلی بازارها هستند به ‌شمار می‌روند.
وی یادآور شد: ‌همچنین کمک به اقتصاد خانه و جامعه با صرفه جویی و امتناع از خرید کالاهای غیرضروری و اجتناب از خرید کالاهای لوکس و تزئینی گران‌قیمت خارجی با خرید و استفاده از کالاهای با کیفیت ایرانی ‌و ‌تشویق و سایر اعضای خانواده به این امر ‌نیز راهکارهایی در جهت رونق تولید و حمایت از خرید کالای ایرانی است.
جهان افروز گفت: حضور زنان و خانواده نیز به عنوان یکی از گروه‌های هدف الزامی برای توسعه تولید ملی و در نهایت رونق تولید به ‌شمار می‌روند. ‌
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/300370/لزوم-حمایت-از-زنان-در-جهت-متحول-کردن-اقتصاد-‌کشور
بستن   چاپ