آریا بانو
پیراشکی کالباس عروسکی
شنبه 23 دي 1396 - 8:22:57 PM
توتیا نیوز - دانستنی ها
بانو نیوز - طرز تهیه: پودر خمیر مایه و آب ولرم را مخلوط کنید و به مدت 10 دقیقه کناری قرار دهید تا استراحت کند ، پس از این مدت آرد ، نمک و کره نرم شده را اضافه و خوب مخلوط کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.
خمیر را 10 دقیقه ورز دهید سپس داخل کاسه ای که چرب کرده اید قرار دهید و روی کاسه را بپوشانید و به مدت 1 – 2 ساعت کناری قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر شود.
خمیر را با وردنه روی سطح کار باز کنید ، با لیوان به صورت گرد خمیر را قالب بزنید ( برای هر عروسک 2 عدد خمیر گرد نیاز است ).
روی خمیر اول مقداری سس گوجه فرنگی بزنید و مقداری کالباس و پنیر پیتزای رنده شده روی آن بریزید ، خمیر دوم را روی خمیر اول بگذارید و لبه های خمیرها را با کمک آب مرطوب کنید و به هم بچسبانید ( به همین صورت هر تعداد که میتوانید آماده کنید ).
گوش ها و بینی عروسک ها را با خمیر ایجاد کنید و روی صورت بچسبانید ، برای چشم ها نیز از فلفل سیاه استفاده کنید ؛ داخل سینی فر کاغذ روغنی بیندازید و خمیرها را پس از اینکه آماده شدند داخل سینی فر بچینید.
تخم مرغ و شیر را مخلوط کنید و با برس روی خمیرها بزنید ، سینی را داخل فری که از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید تا روی نان ها طلایی شود.

http://www.banounews.ir/fa/News/30077/پیراشکی-کالباس-عروسکی
بستن   چاپ