آریا بانو
در دیدار با مدیرعامل ایرنا عنوان شد؛
معاون وزیر ورزش:برای جریان سازی فکری با هدف توسعه و پیشرف ورزش به کمک ایرنا نیاز داریم
پنجشنبه 28 دي 1396 - 10:01:22 AM
ایرنا - ورزش بانوان
بانو نیوز - تهران - معاون امور زنان وزیر ورزش و جوانان گفت:برای جریان سازی فکری در ورزش همگانی ،حرفه ای و قهرمانی و بویژه ورزش بانوان به کمک خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک رسانه ملی و اثرگذار نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، خانم فریبا محمدیان در دیدار با سید ضیاء هاشمی مدیر عامل جدید ایرنا که عصر چهارشنبه انجام شد، گفت : انتظار داریم با کمک ایرنا بتوانیم یک مدل جریان سازی رسانه ای را برای رشد و توسعه ورزش کشور ایجاد کنیم.
وی ادامه داد، بر این باورم که با انتخاب یک شخصیت علمی و دانشگاهی به ریاست خبرگزاری جمهوری اسلامی، این رسانه ملی بیش از پیش در حوزه اطلاع رسانی و کمک به پیشرفت و توسعه کشور نقش آفرین خواهد بود.
معاون وزیر ورزش و جوانان با تسلیت درگذشت شهادت گونه جمعی از دریانوردان دریادل کشور در حادثه دلخراش نفتکش سانچی از عملکرد ایرنا برای اطلاع رسانی "صحیح و به موقع" از ابعاد مختلف این حادثه قدردانی و برای بازماندگان این عزیزان آرزوی صبر کرد.
محمدیان با قدردانی از توجه ایرنا به رشد و توسعه ورزش در همه ابعاد بویژه ورزش بانوان، با در نظر گرفتن و اهمیت دادن به نکات محوری همچون اخلاق و فرهنگ در این حوزه پرمخاطب، گفت: رسانه ها درباره ورزش بانوان نباید بدنبال افزایش کمی بازدید اخبار خود باشند بلکه باید برای توسعه ورزش زنان با عملکرد کیفی به دور از هرگونه حاشیه کمک کنند.
رئیس سابق فدراسیون اسکیت با اشاره به حضور عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکیت در این ملاقات، به در پیش بودن مسابقات المپیک زمستانی در بهمن ماه جاری در کره جنوبی اشاره کرد و گفت: در دوره مسئولیتم در فدراسیون اسکیت، تلاش کردیم برای ترویج بازی های زمستانی راهبردهای متعددی را تدوین کنیم؛ امیدوارم ایرنا نیز در انعکاس اخبار مربوط به این رقابت ها وزارت ورزش را در این راه یاری کند.
مدیرعامل ایرنا نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت فراوان ورزش در ایجاد نشاط و روحیه اجتماعی، خاطر نشان کرد: همکاری و هم افزایی مناسب در این حوزه و استفاده بهینه از ظرفیت ها می تواند برکات زیادی برای مردم و کشور داشته باشد و در این میان توسعه ورزش زنان نیز بسیار مهم تلقی می شود.
سید ضیاء هاشمی با بیان اینکه خوشبختانه امروز زمینه های اجتماعی برای توسعه ورزش بانوان در کشور فراهم است،گفت: تلاش های صورت گرفته در معاونت امور بانوان وزارت ورزش نقطه عطفی در رشد و توسعه بیش از پیش ورزش بانوان به شمار می رود.
مدیرعامل ایرنا تاکید کرد: ایرنا به عنوان رسانه رسمی و ملی نظام این آمادگی را دارد تا برای توسعه ورزش به ویژه در حوزه بانوان مکاری و کمک های لازم را انجام دهد.
هاشمی با تاکید بر ظرفیت های مهم و اثرگذار ورزش بویژه در میان قشر جوان جامعه، به نگارش مقاله ای با عنوان " فوتبال و هویت ملی" در حاشیه برگزاری مسابقات جام جهانی 2006 فوتبال به میزبانی آلمان اشاره کرد و گفت: معتقدم هیچ موضوعی مانند ورزش به ویژه فوتبال نمی تواند مردم را در اقصی نقاط مختلف دورهم جمع کند.
وی خاطرنشان کرد: ورزش مخاطبان زیادی دارد و ایرنا به عنوان خبرگزاری رسمی این آمادگی را دارد تا در این حوزه همکاری های لازم را با وزارت ورزش داشته باشد.
مدیرعامل ایرنا افزود: این همکاری دو طرفه می تواند پایه ای برای ارائه طرح ها و برنامه های وزارت ورزش و جوانان به ویژه در حوزه ورزش زنان باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه تهران همچنین در بخش دیگری از سخنانش به حوادث اخیر در کشور اشاره و اظهار کرد:در حوادث ناگوار اخیر و در حاشیه اعتراض ها، خوشبختانه دانشجویان هیچ گونه نقشی نداشتند و این موضوع نشان می دهد که دانشجو به آن درجه از عقلانیت دست یافته است که وقتی در دانشگاه و محیط علمی می تواند اظهارات و انتقادات خود را به شیوه درست و منطقی مطرح کند، دیگر نیازی به حضور در خیابان ندارد.
هاشمی گفت: خوشبختانه انجمن ها و تشکل های علمی کشور در دولت های یازدهم و دوازدهم چند برابر شده اند و ما در این مدت بیشترین فعالیت های دانشجویی را داشته ایم.
وی افزود: باید به دانشجو اعتماد کنیم و این اعتماد نیازمند تقویت است؛ همچنین باید از ظرفیت عالمان دینی نیز بیشترین بهره را جست، رسانه ها هم می توانند در این مسیر نقش موثری را ایفا کنند.
مدیرعامل ایرنا در عین حال گفت: به طور طبیعی رسانه ها نمی تواند همه مسائل و مشکلات را حل کند اما می تواند در جامعه گفتمان ساز باشند و به حل مشکلات کمک کنند.
عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی نیز که در این دیدار حضور داشت از حضور قطعی چهار اسکی باز زن و مرد در رشته آلپاین و صحرانوردی در المپیک زمستانی 2018 پیونگ چانگ کره جنوبی خبر داد و گفت، ورزشکاران ایران در این رویداد ورزشی همه تلاش خود را برای موفقیت انجام خواهند داد.
بازی های المپیک زمستانی 2018 از 20 تا 26 بهمن ماه سال جاری به میزبانی شهر پیونگ چانگ کره جنوبی برگزار می شود.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه باشید.
ورزشی**9250**1701*خبرنگار :گلی سفیدزاده* انتشار: حمید قدیمی*

http://www.banounews.ir/fa/News/30482/معاون-وزیر-ورزش-برای-جریان-سازی-فکری-با-هدف-توسعه-و-پیشرف-ورزش-به-کمک-ایرنا-نیاز-داریم
بستن   چاپ