آریا بانو
تفاهم نامه برای انجام پژوهش و تدوین بسته های سیاستی در حوزه خانواده
يکشنبه 8 بهمن 1396 - 2:17:33 PM
شبکه ایران زنان
بانو نیوز - در نشست مشترک کارگروه مطالعات فراکسیون خانواده و مرکز پژوهش های مجلس صورت گرفت
نشست مشترک کارگروه مطالعات فراکسیون خانواده با مرکز پژوهش های مجلس به ریاست بروانه مافی و معاون پژوهش های اجتماعی و فرهنگی مرکز برگزار شد .
در این نشست پیرو بررسی الویت های پژوهشی اعلام شده در حوزه مسایل خانواده ، اعضای کارگروه مطالعاتی فراکسیون خانواده طرح های پیشنهادی خود را ارایه و به بیان اهمیت انجام تحقیقات پرداختند .
ایروان مسعودی معاون مرکز پژوهش های مجلس با تاکید بر اینکه مطالعات متعددی در حوزه زنان و تا حدودی خانواده صورت گرفته است گفت : یکی از مشکلات موجود این است که مطالعات صورت گرفته دارای کاربست نبوده و لذا قانون گذاران و یات سیاست ریزان نتوانسته اند از نتایج آن برای اقدام موثر استفاده کنند .
پروانه مافی رییس فراکسیون خانواده مجلس نیز با اشاره به خلاء موجود در حوزه خانواده گفت : علی رغم انکه مطالعات متعدد صورت گرفته ولی ما همچنان با فقر مطالعاتی در حوزه خانواده مواجه هستیم و نمونه بارز آن اینکه من به عنوان قانون گذار نتوانسته ام از پژوهش ها برای رفع خلاء قانونی یا اصلاح آن بهره مند شوم و تشکیل کارگروه مطالعات با حضور دانشگاهها و پژوهشکده های معتبر برای رفع این مشکل است .
در این نشست مقرر شد تا با الویت انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی در حوزه خانواده با محورهای زنان خانه دار ، زنان سرپرست خانوار ، طراحی الگوی بومی اشتغال ، طراحی مکانیزم مناسب ساختار حوزه زنان و خانواده و موضوع کودکان در همکاری و عقد تفاهم نامه با مرکز پوهش های مجلس و فراکسیون خانواده نسبت به انجام پژوهش هایی با هدف تدوین بسته های سیاستی
اقدامات لازم صورت گیرد .
@majles_khanevadeh
منبع: کانال تلگرامی فراکسیون خانواده مجلس شورای اسلامی

http://www.banounews.ir/fa/News/31329/تفاهم-نامه-برای-انجام-پژوهش-و-تدوین-بسته-های-سیاستی-در-حوزه-خانواده
بستن   چاپ