آریا بانو
انتقاد از اهمال دولت انگلیس در تامین امنیت آنلاین کودکان
سه شنبه 17 بهمن 1396 - 2:33:30 PM
ایسنا - خانواده
بانو نیوز - یک موسسه خیریه کودکان در انگلیس از عدم اجرای طرح‌های پیشنهادی برای ایجاد امنیت آنلاین کودکان از دولت انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، انجمن ملی مبارزه با خشونت علیه کودکان ( NSPCC ) اعلام کرده از 38 طرح پیشنهادی در این مورد، 11 طرح نادیده گرفته شده و هفت طرح آن به‌ صورت کامل به اجرا در نیامده است. چهار طرح نیز اکنون تاریخ گذشته محسوب می شوند.
این انجمن بر نیاز به دستورالعملی اجباری برای تنظیم رسانه‌های اجتماعی و مقابله با سواستفاده‌های آنلاین در حال حاضر تاکید کرد. وزیران انگلیس می‌گویند که در تلاش برای ایجاد امن‌ترین فضای مجازی ممکن در این کشور هستند.
مقامات وزارت انگلیس، به عنوان بخشی از استراتژی‌ ایمنی اینترنتی خود، روند ایجاد یک دستورالعمل اختیاری برای تنظیم وب‌سایت‌ها را آغاز کرده است. اگرچه NSPCC با بیان این‌که این اقدام در سال 2008 توصیه شده بود، آن را بسیار دیر و ناکافی خواند و اجباری شدن و همراه شدن آن با جریمه در صورت عدم اجرا را خواستار شد.
طبق این دستورالعمل، امکاناتی نظیر اکانت‌های امن برای افراد زیر 18 سال، حفاظت‌های اضافی مانند هشدار در مورد سوءاستفاده‌ها و گزارش خطر برای کودکان باید از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شوند.
پروفسور بایرون، روان‌شناس بالینی دراین‌باره گفت: امروزه اینترنت بخشی جدایی ناپذیر از زندگی کودکان است و برای اقدامات اختیاری بسیار دیر است. استراتژی‌های اینترنتی باید به گونه ای باشد که یک دستورالعمل قابل اجرای قانونی ایجاد کند تا شبکه‌های اجتماعی مجبور به حفاظت از کودکان شوند. وی با بیان‌ این که دنیای اینترنت به سرعت در حال فراگیر شدن است، سرعت دولت انگلیس در رسیدگی به این معضل را بسیار کم دانست.
طبق اطلاعاتی که NSPCC برملا کرده است، در شش ماه اول پس از این که هرگونه ارتباط جنسی با کودکان جرم شناخته شد، بیش از 1300 مورد سوءاستفاده اینترنتی از کودکان گزارش شده است. تقریبا دوسوم این موارد در فیس‌بوک، اسنپ‌چت و اینستاگرام رخ داده است.
به گفته پیتر وانلس، مدیر اجرایی ‌ NSPCC ، میزان آسیب‌هایی که طی این سال‌ها در اثر سوءاستفاده‌های جنسی آنلاین، سخنان نفرت‌بار، محتوای خشونت‌آمیز و زورگویی اینترنتی به کودکان رسیده است، غیرقابل تصور است.
وی در ادامه گفت: دولت اکنون باید اشتباهات خود را جبران کند و قوانین اجباری برای شبکه‌های اجتماعی را برای محافظت از کودکان در حال و آینده به اجرا درآورد.
به گزارش بی‌بی‌سی، یک سخنگوی دپارتمان دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش انگلیس در این خصوص بیان کرد: ما در حال بررسی تمام گزینه‌های ممکن از جمله تغییر قوانین در صورت لزوم برای حل این معضل هستیم. هم‌چنین در حال همکاری با صنایع، مدارس و والدین برای اطمینان از وجود حمایت های قوی هستیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/33100/انتقاد-از-اهمال-دولت-انگلیس-در-تامین-امنیت-آنلاین-کودکان
بستن   چاپ