آریا بانو
معاون وزیر ورزش و جوانان :
زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها هموارتر شده است
شنبه 21 بهمن 1396 - 12:39:17 PM
ایرنا - ورزش بانوان
بانو نیوز - یاسوج - معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان گفت: زمینه حضور بانوان در ورزشگاه ها با توجه با هماهنگی ها و همگرایی به وجود آمده ، تا حدود زیادی فراهم شده و این مهم که یکی از مطالبات همیشگی و به حق زنان است به طور قطع رقم خواهد خورد.

فریبا محمدیان عصر جمعه در حاشیه نشست هم اندیشی با ورزشکاران و هیات های ورزشی کهگیلویه وبویراحمد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بدون اشاره به زمان تحقق این امر، گفت: نباید در مسائل اجتماعی به ویژه این موضوع که تا حدودی چالش برانگیز شده، عجله به خرج داد.
وی تصریح کرد: گام های موثر و رو به جلویی در این زمینه برداشته شده و در حقیقت باورپذیری این موضوع که حضور بانوان در ورزشگاه همچون حضور آنان در میادین ورزشی حق آنان است باید در جامعه نهادینه شود.
محمدیان با تاکید بر اینکه تغییر ، اصلاح فرهنگ و رویکردها همواره به کندی صورت می گیرد، گفت: البته حضور بانوان در ورزشگاه ها به عنوان تماشاچی هم اینک در بیش از 20 رشته ورزشی از جمله اسکیت، قایقرانی و تیراندازی انجام می شود.
محمدیان ادامه داد: هم اینک تعداد بانوان ورزشکار سازماندهی شده و قهرمان در سطح کشور و در رشته های مختلف حدود یک میلیون و 500 نفر است.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان گفت:در مجموع و با احتساب ورزش همگانی این تعداد به بیش از چهار میلیون و 700 نفر نیز می رسد.
وی با اشاره به اولویت های ورزش بانوان نیز گفت: توانمندسازی و خودباوری بانوان ورزشکار در رشته های گوناگون ، شناسایی استعدادهای ورزشی به ویژه در سطح استان ها از جمله مناطق روستایی و عشایری و همچنین توسعه و تجهیز منابع و امکانات ورزشی مختص بانوان از جمله برنامه های ورزات ورزش در این حوزه است.
16هزارسالن سر پوشیده ورزشی در کشور وجود دارد که از این تعداد 400 سالن ویژه بانوان است.
معاون وزیر ورزش و جوانان در امور بانوان روز جمعه و در دهمین روز از دهه مبارک فجر برای افتتاح و کلنگ زنی چند طرح ورزشی به کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد.

http://www.banounews.ir/fa/News/33242/زمینه-حضور-بانوان-در-ورزشگاه-ها-هموارتر-شده-است
بستن   چاپ