آریا بانو
در گفت و گو با ایرنا؛
رئیس سازمان بهزیستی: بودجه زنان سرپرست خانوار کاهش نیافته است
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 10:27:14 AM
ایرنا - زن و خانواده
بانو نیوز - تهران - رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اعتبارات زنان سرپرست خانوار نه تنها نسبت به سال 94 و 95، کاهش پیدا نکرده، بلکه سهم این قشر از حوزه معاونت زنان ریاست جمهوری به اعتبارات بهزیستی اضافه شده و هزینه می شود.

انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به سوالی در زمینه کاهش بودجه زنان سرپرست خانوار در برنامه بودجه سال 1397 نیز تصریح کرد: وام های اشتغال برای زنان سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور مانند قبل در بودجه سال آینده برقرار خواهد بود.
وی اضافه کرد: آنچه اکنون مورد بحث برخی افراد قرار گرفته، این است که در سال های گذشته از محل اعتبارات معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری بودجه ای برای زنان سرپرست خانوار وجود داشت که اکنون این اعتبار در بودجه بهزیستی قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، چندی پیش در رسانه ها مطرح شد که در برنامه بودجه پیشنهادی 97، کاهش اعتبارات دو موضوع مهم در این حوزه یعنی حمایت از زنان سرپرست خانوار با رقم منفی 25درصد و بیمه اجتماعی زنان خانه‌دار نیز با رقم منفی 39 درصد لحاظ شده است.
براساس آخرین آمار اعلام شده، 180 هزار زن سرپرست خانوار، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که این زنان و فرزندان آنان از تمام خدمات از جمله مستمری و خدمات درمانی، خدمات ایجاد اشتغال و ودیعه مسکن بهره مند می شوند.
**9185**1021

http://www.banounews.ir/fa/News/33397/رئیس-سازمان-بهزیستی--بودجه-زنان-سرپرست-خانوار-کاهش-نیافته-است
بستن   چاپ