آریا بانو
سوپ سیب زمینی و سوسیس
دوشنبه 23 بهمن 1396 - 5:10:41 PM
توتیا نیوز - دانستنی ها
بانو نیوز - طرز تهیه: سیب زمینی ها را درون قابلمه آب قرار دهید تا بپزند ( داخل پوست سیب زمینی ها را با چنگال چند سوراخ ایجاد کنید تا زودتر پخته شوند ) ، پس از پخت سیب زمینی ها را پوست بکنید سپس له کنید و بصورت پوره در اورید.
قابلمه ای را روی حرارت ملایم گاز قرار دهید ، آرد را درون قابلمه بریزید و کمی تفت دهید تا بوی خامی ارد گرفته شود سپس شیر را کم کم به آرد اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و 10 دقیقه با حرارت کم اجازه دهید بجوشند.
پس از 10 دقیقه سیب زمینی پوره شده و نمک و فلفل را به مخلوط شیر و ارد اضافه کنید و چند دقیقه هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند ، قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس پنیر چدار رنده شده را به مخلوط سیب زمینی اضافه کنید و بهم بزنید تا پنیر اب شود و در اخر نیز خامه را اضافه نمائید.
سوسیس ها را خرد کنید سپس در مقداری روغن تفت دهید تا برشته شود ، سوپ سیب زمینی را در ظرف بریزید و روی ان را با سوسیس های برشته ، مقداری پنیر چدار و … تزئین کنید.
نکته: بهتر است برای تهیه این سوپ از خامه ساده کم چرب استفاده کنید ، در صورت تمایل میتوانید بجای سوسیس از مرغ پخته خلال شده استفاده کنید ، همچنین پنیر چدار را میتوانید بنابر سلیقه تان کمتر یا بیشتر کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/33439/سوپ-سیب-زمینی-و-سوسیس
بستن   چاپ