آریا بانو
احساس افتخار اسکی باز زن ایرانی در اولین حضور خود در المپیک زمستانی
سه شنبه 24 بهمن 1396 - 3:56:43 PM
ایرنا - ورزش بانوان
بانو نیوز - تهران- «سمانه بیرامی باهر» در دور مقدماتی اسکی صحرانوردی المپیک آخر شد، اما به عنوان تنها زن در تیم اسکی صحرانوردی ایران با افتخار از خط پایان عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیرامی باهر ملی ‌پوش اسکی صحرانوردی و نخستین نماینده ایران امروز سه شنبه در دور مقدماتی المپیک زمستانی پیونگ چانگ کره جنوبی در رشته اسپرینت با ثبت زمان چهار دقیقه و 47 ثانیه و 91 صدم ثانیه در جایگاه 68 قرار گرفت و از صعود به مرحله بعد بازماند.
بیرامی باهر با پوشش حجاب در سرمای کره جنوبی، بیش از یک دقیقه و نیم دیرتر از استینا نیلسون از سوئد به خط پایان رسید، اما غرور خود را حفظ کرد.
وی با اشاره به اینکه ایرانی ها در سراسر جهان در این افتخار سهیم هستند، گفت: اینجا از ایران خیلی سردتر است. به خودم افتخار می کنم. بیرامی باهر 26 ساله گفت: ما در ایران برف نداریم. می توانند به این موضوع فکر و به من افتخار کنند، حضور در المپیک تجربه بسیار خوبی است.
این بانوی ایرانی در اولین حضور خود در بازی های المپیک از نفرات اول کاملا عقب بود، اما جمعیت تماشاگران با عبور او از خط پایان مسابقه این ورزشکار را به شدت تشویق کردند.
وی گفت: هیجان زده شدم، چون اولین تجربه من در بازی های المپیک است. اینجا قهرمانان بزرگی هستند و مسابقات خیلی مهمی است.
بیرامی افزود: در مقایسه با سایر رقبا ضعیف تر هستم. آنها خیلی قویترند. ما در ایران فقط سه ماه برف داریم و امکان تمرین در تمام طول سال نیست.
بیرامی که در مسابقه آزاد 10 کیلومتر هم شرکت می کند، با اشاره به خوشحالی خانواده اش گفت: خانواده ام به همه گفته اند دخترشان به المپیک رفته و خیلی خوشحال هستند.
در این دوره از بازی ها در کره جنوبی «سید ستار صید» و «سمانه بیرامی باهر» در رشته اسکی کراس کانتری و «محمد کیا دربندسری» و «فروغ عباسی» در رشته اسکی آلپاین حضور دارند.
شهر پیونگ‌ چانگ در شمال کره جنوبی از 9 تا 25 فوریه (20 بهمن تا 6 اسفند ماه) میزبان بازی‌های المپیک زمستانی 2018 است.
ورزشی**1584**1368
مترجم: مولوی** انتشار: خیراله شفیعی

http://www.banounews.ir/fa/News/33553/احساس-افتخار-اسکی-باز-زن-ایرانی-در-اولین-حضور-خود-در-المپیک-زمستانی
بستن   چاپ