آریا بانو
فتاح خبر داد
افزایش میزان تسهیلات پرداختی صندوق امداد ولایت
چهارشنبه 25 بهمن 1396 - 3:57:30 PM
ایسنا - خانواده
بانو نیوز - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به فعالیت صندوق امداد ولایت گفت: این صندوق در این مدت رشد خوبی کرده و حقوق کارمندان، مستمری مددجویان و سپرده‌های مردم در این صندوق باعث افزایش میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان حدوداً دو برابر سال گذشته شد.

به گزارش ایسنا، سید پرویز فتاح 25 بهمن‌ماه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، با تشکر از مردم چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: مردم در رابطه با انفاقات و صدقات بسیار کمک کردند، دریافت انفاقات و صدقات استان نسبت به سال 95 میزان 20 درصد اضافه شد و در گزارش 10 ماهه استان مقدار انفاقات و صدقات بیشتر از میزان پیش‌بینی شده بوده است.
وی افزود: این آمار نشان از آن دارد که مردم با توجه به شرایط سخت اقتصادی با نگاه دینی که دارند به همنوعان، هم‌وطنان و همدینشان عنایت دارند که این امر از نهاد پاک و نیت خوب و نگاه دینی مردم نشئت می‌گیرد.همچنین نگاه و تبلیغ علما برای افزایش انفاقات بسیار مؤثر است، به خصوص در جمع‌آوری زکات استان که گزارش‌های خوبی رسیده است.
فتاح مهم‌ترین مأموریت کمیته امداد را اشتغال معرفی و اظهار کرد: سال جاری اعتبار استان در حوزه اشتغال نسبت به سال گذشته دو برابر شد که این مبلغ در سال گذشته 25 میلیارد تومان بود و در سال جاری تقریباً 48 میلیارد تومان از محل بانک‌ها و کمیته امداد مشخص شد که تاکنون 70 درصد آن جذب شده است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به همکاری خوب بانک‌ها در پرداخت اعتبارات حوزه اشتغال، یادآور شد: تا پایان سال امکان جذب 100 درصدی این اعتبار در استان وجود دارد و این نشان از آن دارد که اشتغال و خودکفایی مددجویان سرلوحه کارهای کمیته امداد قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده اقدامات خوبی در زمینه مسکن نیازمندان در استان اجرا شده و بیش از 340 واحد مسکن شهری و روستایی در استان احداث شده و بسیاری تغییر و بازسازی شده است و برخی از این مسکن‌ها هم در دست اقدام هستند که خیرین در این زمینه نیز کمک‌های شایانی داشتند.
فتاح با تشکر از مردم استان در حمایت از زلزله‌زدگان غرب کشور، تصریح کرد: مردم استان در آن شرایط به صورت خودجوش از طریق هلال‌احمر و کمیته امداد کمک‌های خوبی داشتند.
رئیس کمیته امداد عنوان کرد: با توجه به اهداف کمیته امداد و اقدامات انجام شده در استان به دنبال کم کردن تعداد مددجویان این کمیته هستیم و تلاش است افراد تحت پوشش را به خودکفایی و خوداتکایی برسانیم.
فتاح گفت: در سال 97 با همکاری دولت و مجلس بودجه خوبی برای کمیته امداد در نظر گرفته شد و این ما را امیدوار به اجرای طرح‌های مختلف برای مددجویان می‌کند.
وی از افزایش میزان مستمری ماهیانه مددجویان کمیته امداد از ابتدای سال جاری به میزان بیش از سه برابر خبر داد و اضافه کرد: این مبلغ به نسبت جمعیت و تعداد افراد خانواده افزایش داشته است هرچند این میزان کفایت نمی‌کند اما با توجه به اینکه شاهد افزایش افراد تحت پوشش هستیم لذا ما باید این خدمات را در اختیار نیازمندان واقعی قرار دهیم.
رئیس کمیته امداد با اشاره به فعالیت یک‌ساله صندوق امداد ولایت در شهرکرد، خاطرنشان کرد: این صندوق در این مدت رشد خوبی کرده و حقوق کارمندان، مستمری مددجویان و سپرده‌های مردم در این صندوق باعث افزایش میزان پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به میزان حدوداً دو برابر سال گذشته شد.
فتاح شعار صندوق امداد ولایت را «بهره جای دیگر است» خواند و ادامه داد: در این صندوق هیچ‌گونه طرح تشویقی وجود ندارد و مردم اطمینان دارند که سرمایه‌های آنان در زمینه‌های قرض‌الحسنه مصرف می‌شوند.
وی تصریح کرد: در این صندوق برای پرداخت تسهیلات ضامنی درخواست نمی‌شود. در میان بانک‌های کشور افراد تحت پوشش کمیته امداد خوش‌حساب‌ترین بودند که این امر افتخار بزرگی است.
فتاح از تقویت صندوق امداد ولایت در استان خبر داد و عنوان کرد: در این صندوق وام‌های زیر پنج میلیون نیز پرداخت می‌شود تا عموم مردم بهره‌مند شوند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/33619/افزایش-میزان-تسهیلات-پرداختی-صندوق-امداد-ولایت
بستن   چاپ