آریا بانو
هفته هجدهم بارداری
پنجشنبه 26 بهمن 1396 - 1:58:29 AM
بیتوته - زناشویی
بانو نیوز -
جنین در هفته هجدهم بارداری" src="/Uploads/News/20180215015825563.jpg" alt="مراقبت های هفته هجدهم بارداری,تغذیه در هفته هجدهم بارداری" />
هفته هجدهم بارداری
احتمالاً در این دو هفته اخیر توانسته‌اید با جنین هماهنگ شوید. دیگر واکنش‌های او را می‌شناسید و حرکاتش شما را غافلگیر نمی‌کند. در اینجا درست می‌دانید که چگونه باید با او رفتار کنید. او دوست ندارد بر طبق فیلم‌نامه‌ای که به او داده‌شده رفتار کند و به دنبال فرصت مناسبی است تا می‌تواند شیطنت کند و صحنه فیلم‌برداری را به هم بریزد، اما او نمی‌داند که در مقابل بازیگر حرفه‌ای قد علم کرده و کاری از پیش نمی‌برد.
وضعیت جنین در هفته هجدهم بارداری
یک سیب زمینی بزرگ را در نظر بگیرید. این سیب زمینی بزرگ را بگذارید رو به روی خودتان. تعجب نکنید قرار نیست که غذا درست کنیم فقط می‌خواهیم به شما بگوییم نوزاد شما الان همین اندازه است.
باور کنید اگر این کار را بکنید دیگر دلتان نمی‌آید این سیب زمینی را بخورید تا شب هم می‌خواهید قربان صدقه اش بروید. بگذارید بررسی کنیم این هفته چه گریمی برای او انتخاب شده. پوستش هنوز آنقدر ضخیم نشده که نتوان رگ‌های بدنش را دید.
گوش‌هایش بالاخره منزل اصلی خودشان را پیدا کرده‌اند و درجای خود مستقر شده‌اند و حالا رویه کار در حال شکل‌گیری است منظورمان همان پیچ و خم‌های گوش است که از این هفته آغاز می‌شود. او در هفته‌ها صدای جاری شدن خون در رگ‌ها، تالاپ تلوپ قلب و غرغرهای شکم شما را می‌شنود.
قلبش آن‌قدر خوب کار می‌کند که می توان ضربانش را از طریق گوشی‌های پزشکی شنید. خوب به نظر می‌رسد که دیگر مثل هفته‌های گذشته زشت نیست موهایش درآمده و ابروهایش هم روی صورتش قرار گرفته است. چربی قهوه‌ای رنگی که «میلین» نام دارد پوست گردن، قفسه سینه و کشاله‌ران را محاصره می‌کند و این محاصره تا یک سال پس از تولد نیز ادامه می‌یابد.
این چربی از بدن جنین دربرابر عفونت‌ها محافظت می‌کند که از سلول‌های مرده، سلول های لانگو و چربی غددهاست. اندام داخلی دستگاه دختر شما از رحم و لوله‌های فالوپ د حال تشکیل شدن است. بیضه‌های پسران هم در پایین شکم در حال رشد است.
قد: 20 سانتی متر
وزن: 282 گرم
جنین در هفته هجدهم بارداری" src="/Uploads/News/20180215015826672.jpg" alt="مراقبت های هفته هجدهم بارداری,تغذیه در هفته هجدهم بارداری" />
وضعیت جنین در هفته هجدهم بارداری
وضعیت مادر در هفته هجدهم بارداری
اضافه وزن شما در این هفته به 4 تا 6 کیلوگرم می‌رسد. اگر از این مقدار بیشتر وزن اضافه کرده‌اید بهتر است با پزشک خود صحبت کنید. دراین زمان رحم شما به خوبی در زیر ناف احساس می‌شود همزمان که رحم شما رشد می‌کند نقطه تعادل در بدن شما تغییر می‌کند و این باعث کم تعادلی بدن شما می‌شود.
ممکن است هورمونی به نام «ریلکسن» در بدن شما ترشح کند که بدن شما را سست و شل می‌کند و حالت ایستادن در شما به همین دلیل با مشکل روبه‌رو می‌شود و احساس درد در ناحیه کمر می‌کنید. در سه ماه دوم بارداری فشار خون شما کاهش می‌یابد. دراین زمان سعی کنید هرگز به سرعت از جای خود بلند نشوید. چرا که ممکن است سرگیجه به همراه داشته باشد.
هنگام دراز کشیدن هم چون رحم به آئورت و رگ‌های اصلی دیگر فشار می‌آورد، احتمال بروز سرگیجه وجود دارد. البته کم خونی هم ممکن است حالت سرگیجه به شما بدهد. حاملگی غلظت قند خون را تغییر می‌دهد و بالا رفتن و پایین رفتن میزان قند خون می‌تواند احساس گیجی و ضعف را در پی داشته باشد.
جنین در هفته هجدهم بارداری" src="/Uploads/News/20180215015827531.jpg" alt="مراقبت های هفته هجدهم بارداری,تغذیه در هفته هجدهم بارداری" />
وضعیت مادر در هفته هجدهم بارداری
مراقبت های بارداری در هفته هجدهم بارداری
بی‌خوابی یکی از عوارض دوران بارداری است که نباید نسبت به آن احساس نگرانی داشته باشید. گاه تحریکات، نگرانی و حرکت نوزاد و انقباضات رحمی می‌تواند موجب ایجاد این وضعیت شود.
برای رفع این حالت نه از قرص‌های خواب‌آور استفاده کنید نه از داروهای گیاهی. به جای آن از دوش آب گرم، نوشیدن شیرگرم در هنگام خواب، خواندن کتاب و روش‌های شل و سبک‌سازی بدن استفاده کنید.
مصرف کافئین را کاهش دهید. مایعات را بیشتر در طول روز و کمتر در شب بنوشید.
در وضعیت خواب خود نیز تغییر ایجاد کنید. به پهلو دراز کشیده و بالشی زیرشکم و بالش دیگری را بین زانونتان قرار دهید.
مراقبت های هفته هجدهم بارداری,تغذیه در هفته هجدهم بارداری
تغذیه در هفته هجدهم بارداری
تغذیه در هفته هجدهم بارداری
همان طور که به سه ماه دوم بارداری خود نزدیک می‌شوید، از تغذیه سالم خود اطمینان حاصل کنید. ما در اینجا نکاتی را برای مصرف به شما یادآوری می‌کنیم:
* 3 فنجان از غذاهای سرشار از کلسیم مانند شیر کم چرب، ماست و پنیر
* 3 فنجان سبزیجات (حداقل 2 فنجان آن باید حاوی مواد سرشار از فولات مانند کلم، بروکلی و اسفناج باشد.)
* 2 فنجان میوه‌هایی مانند سیب، گلابی و توت فرنگی
* 8 انس حبوبات مانند نان گندمی، جو دو سر یا برنج
* 6/5 انس مواد پروتئین دار مانند گوشت گاو، سینه مرغ، بادام و عدس
منبع: niniban.com

http://www.banounews.ir/fa/News/33651/هفته-هجدهم-بارداری
بستن   چاپ