آریا بانو
کسب یک پیروزی و یک باخت بانوی شطرنج ایران در بوندس لیگا
دوشنبه 30 بهمن 1396 - 2:46:21 PM
ایرنا - ورزش بانوان
بانو نیوز - تهران- استاد بین المللی شطرنج ایران سارا سادات خادم الشریعه و عضو تیم هامبورگ آلمان روز دوشنبه در رقابت های شطرنج بوندس لیگا به یک پیروزی و یک باخت دست یافت.

به گزارش ایرنا، خادم الشریعه و آتوسا پورکاشیان دو بانوی شطرنج باز ایرانی برای دومین سال در لیگ آلمان و تیم شطرنج هامبورگ بازی می کنند که امسال خادم الشریعه در این رقابت ها حضور یافت.
عضو تیم ملی شطرنج امروز (دوشنبه) در گفت و گو با ایرنا گفت: این رقابت ها از روز گذشته در آلمان آغاز شد که دور نخست این رقابت ها را با پیروزی آغاز کردم، اما با توجه به اینکه در میزیک بازی می کردم در دور دوم با قرعه سختی روبرو شدم.
استاد بین المللی شطرنج ایران در ادامه افزود: حریف من در دور دوم، آنا موزیچوک قهرمان رقابت های شطرنج سریع زنان جهان در 2016 و قهرمان بلیتز زنان جهان در 2014 و 2016 بود که با مهره سیاه بازی را آغاز کرد و در نهایت نتیجه این دیدار سخت را به حریف اوکراینی واگذار کردم.
آلمان یکی از کشورهایی است که تاکنون شطرنج بازانی چون استادبزرگ زنان شادی پریدرو دارنده مدال های نقره و دو برنز بازی های داخل سالن آسیا در سال های 2007و 2009 و استاد بزرگ شطرنج احسان قائم مقامی و دارنده برنز رقابت های آسیایی2006 و دو برنز بازی های داخل سالن 2007و 2009 ماکائو برای تیم‌های این کشور بازی کرده‌اند.
نائب قهرمان رقابت های شطرنج زنان برتر جهان گفت: همچنین در رقابت‌های شطرنج آزاد بین‌المللی که از فروردین ماه 97 در دوبی آغاز می شود به همراه برخی از شطرنج بازان ایرانی حضور خواهم یافت.
ورزشی**9250**1584

http://www.banounews.ir/fa/News/34920/کسب-یک-پیروزی-و-یک-باخت-بانوی-شطرنج-ایران-در-بوندس-لیگا
بستن   چاپ