آریا بانو
آشپزی با مرغ؛ طرز تهیه مرغ پنیری با طعم سیر
شنبه 5 اسفند 1396 - 9:37:15 AM
روزچین
بانو نیوز - سلام! به آشپزخانه روزچین خوش آمدید. در ادامه طرز تهیه غذاهایی لذیذ با گوشت مرغ امروز برای شما یک غذای ساده و خوشمزه تدارک دیده‌ایم. به‌راحتی می‌توانید مرغ پنیری با طعم سیر را در منزل طبخ کنید و از خوردن آن کنار عزیزانتان لذت ببرید. این غذا به دلیل ساده‌بودن گزینۀ بسیار مناسبی برای مجردها به‌ویژه مردانی است که اول راه آشپزی‌کردن هستند.😉
وقتی گوشت مرغ در فریزرتان دارید، اصلاً نگران این نباشید که غذا چه باید بپزید؛ چون می‌توانید به‌راحتی غذاهای متنوعی تدارک ببینید. امروز برای شما یک غذای ساده و خوش‌عطر در نظر گرفته‌ایم. مرغ پنیری با طعم سیر علاوه بر عطر اشتهابرانگیز سیر، بسیار لذیذ هم هست. با ما همراه باشید.
مواد لازم برای تهیه مرغ پنیری با طعم سیر
سینه مرغ بدون استخوان و بدون چربی: سه عدد سیر: چهار حبۀ خرد‌شده شکر قهوه‌ای تیره: چهار قاشق غذاخوری روغن زیتون: سه قاشق غذاخوری نمک: یک قاشق چایخوری فلفل سیاه: یک‌چهارم قاشق چایخوری پنیر چدار رنده‌شده: یک پیمانه طرز تهیه مرغ پنیری با طعم سیر
تابه را روی حرارات ملایم قرار دهید تا گرم شود و سیر خرد‌شده را در روغن زیتون تفت دهید. وقتی سیر طلایی-‌قهوه‌ای شد، تابه را از روی حرارت بردارید. حالا شکر قهوه‌ای، نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده را به سیر اضافه کنید. این مواد را کاملاً با هم مخلوط کنید.
🔔نکته : می‌توانید میزان شکر، نمک و فلفل را با توجه به ذائقه‌تان تغییر دهید.
حالا ظرف مناسب را با کمی روغن چرب کنید. سینه‌های مرغ را در ظرف قرار دهید و مقداری از مخلوط سیر را روی مرغ‌ها پخش کنید. در این مرحله ظرف را به‌مدت 25 تا 30 دقیقه در فری با دمای 390 درجه فانهایت یا 189 درجه سانتی‌گراد قرار دهید.
از دست ندهید: آشپزی با مرغ؛ طرز تهیۀ مرغ لیمویی در سه‌سوت
بعد از 25 دقیقه ظرف را از فر بیرون بیاورید و پنیر چدار رنده‌شده را روی مرغ بریزید و کاملاً پخش کنید. بقیۀ مخلوط سیر را هم روی پنیرها بریزید. حالا دوباره ظرف را به مدت 10 دقیقه در فر بگذارید تا پنیر کاملاً ذوب و طلایی‌-‌قهوه‌ای شود.
ظرف را بیرون بیاورید و مرغ پنیری با طعم سیر را در ظرف مناسب سرو کنید.
نوش جان!🌷
با دیدن ویدئوی آموزش مرغ پنیری با طعم سیر با همه نکات پخت این غذا آشنا خواهید شد.🍽🍗🎞



http://www.banounews.ir/fa/News/35110/آشپزی-با-مرغ؛-طرز-تهیه-مرغ-پنیری-با-طعم-سیر
بستن   چاپ