آریا بانو
آشپزی با مرغ؛ طرز تهیه فیله مرغ با سس قارچ و خامه
شنبه 12 اسفند 1396 - 08:39:00
بانو نیوز - سلام. به آشپزخانه روزچین خوش آمدید. برای کسانی که در آشپزی کردن با مرغ دنبال غذاهای جدید و لذیذ هستند این بار یک فیله مرغ با سس قارچ و خامه برای شما تدارک دیده‌ایم. با دیدن ویدئوی آموزش این غذا می‌توانید در کم‌ترین زمان ممکن یک غذای ساده و خوشمزه مهیا کنید.
اگر دوست دارید یک غذای لذیذ با گوشت مرغ بپزید و دلتان یک طعم جدید می‌خواهد، حتماً فیله مرغ با سس قارچ و خامه را امتحان کنید.
مواد لازم برای فیله مرغ با سس قارچ و خامه
فیله مرغ بدون استخوان: دو سینه مرغ که به‌صورت فیلۀ برش‌زده‌شده قارچ: شش عدد ورقه‌ای خرد‌شده پیاز خرد‌شده: یک عدد کوچک سیر خرد‌شده: سه حبه خامه: یک‌دوم پیمانه عصاره یا آب مرغ: یک‌دوم پیمانه پنیر چدار رنده‌شده: یک‌دوم پیمانه نمک و فلفل: به میزان لازم روغن مایع: کمی جعفری خرد‌شده: یک قاشق چایخوری برای تزئین
فیله مرغ با سس قارچ و خامه
طرز تهیه فیله مرغ با سس قارچ و خامه
ابتدا فیله‌های مرغ را با کمی نمک و فلفل سیاه مزه‌دار کنید.
تابه را روی حرارت متوسط قرار دهید و فیله‌های مزه‌دار‌شده را در کمی روغن مایع تفت دهید. هر طرف یک فیله را چهار تا پنج دقیقه سرخ کنید تا فیله‌ها طلایی-قهوه‌ای شوند. حالا فیله‌ها را کنار بگذارید و سس را تهیه کنید.
وقتی فیله‌ها را از تابه بیرون آوردید، در همان تابه، پیاز و سیر و قارچ را بریزید و تفت دهید تا با هم پخته و هم نرم شوند. حالا عصاره یا آبِ مرغ را اضافه کنید و هم بزنید. در این مرحله خامه را هم اضافه کنید و کمی هم بزنید. صبر کنید تا سس به جوش بیاید حالا پنیر رنده‌شده را اضافه و مخلوط کنید. بعد از چند دقیقه فیله‌های سرخ‌شده را در این سس قرار دهید و اجازه دهید پنج دقیقه در همین حالت به‌آرامی بجوشند تا سس غلیظ شود و به خورد فیله‌ها برود. در این مدت با قاشق سس روی فیله‌ها بریزید تا همۀ قسمت‌های آن به سس آغشته شود.
از دست ندهید: آشپزی با مرغ؛ طرز تهیه مرغ پنیری با طعم سیر
حالا فیله مرغ با سس قارچ و خامه را در ظرف مناسب سرو کنید و کمی جعفری خرد شده روی آن بپاشید.
نوش جان! 🌺
دیدن ویدئوی آموزش این غذای ساده و سریع را از دست ندهید.🍽🍗🎞



http://www.banounews.ir/fa/News/36570/آشپزی-با-مرغ؛-طرز-تهیه-فیله-مرغ-با-سس-قارچ-و-خامه
بستن   چاپ