آریا بانو
دسر و شیرینی؛ طرز تهیه شیرینی شکلاتی
شنبه 12 اسفند 1396 - 09:10:47
بانو نیوز - امروز یک مژده برای طرف‌داران شکلات داریم. شیرینی شکلاتی! اگر از طرف‌دارن پر‌وپا‌قرص خانواده شکلات هستید، حتما از این نوع شیرینی خوشتان خواهد آمد. این شیرینی خوشمزه را می‌توانید برای دورهمی‌ها، جشن تولد و حتی یک عصرانه خوشمزه به همراه چای سرو کنید. در ادامه با سرآشپز روزچین همراه شوید و طرز تهیه شیرینی شکلاتی را ببینید.
مواد لازم برای تهیه شیرینی شکلاتی
آرد چندمنظوره:دو پیمانه
جوش‌شیرین: یک قاشق چای‌خوری
نمک: یک قاشق چای‌خوری
کره جامد: 200 گرم
شکر سفید: یک پیمانه
شکر قهوه‌ای: یک پیمانه
عصاره وانیل: یک قاشق چای‌خوری
تخم‌مرغ: دو عدد
شکلات چیپسی: یک پیمانه
شیرینی شکلاتی

روش تهیه شیرینی شکلاتی خوشمزه
(ویدئو)
در تهیه این شیرینی شکلاتی خوشمزه، سعی کردیم میزان کالری را به حداقل برسانیم. برای این کار هم از یک پیمانه شکر سفید و یک پیمانه شکر قهوه‌ای استفاده کردیم. جالب است بدانید کالری موجود در شکر قهوه‌ای به نسبت سفید پایین‌تر است، بنابراین شیرینی‌هایی که با شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود، کم‌کالری بوده و برای افرادی که نگران تناسب اندام خود هستند، مناسب است.
برای تهیه شیرینی شکلاتی، قبل از هر کاری فر را روشن کرده و روی حرارت 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا داغ شود. حالا یک ظرف بزرگ برداید. دو پیمانه آرد، یک قاشق چای‌خوری جوش‌شیرین و نمک را به آن اضافه کرده و مواد را باهم مخلوط کنید. ظرف را کناری قرار دهید و به مرحلۀ بعد بروید.
در یک ظرف دیگر، 200 گرم کره، یک پیمانه شکر سفید، یک پیمانه شکر قهوه‌ای و عصارۀ وانیل را باهم مخلوط کنید. حالا به کمک همزن برقی مواد را حسابی باهم مخلوط کنید. در مرحلۀ بعد، تخم‌مرغ را به مخلوط شکر و کره اضافه کرده و مجدداً هم بزنید. دستگاه همزن را خاموش نکنید. مطابق ویدئو حین کار همزن، مخلوط آرد را ذره‌ذره اضافه کنید. همچنان به هم‌زدن ادامه دهید تا ملات یکدستی حاصل شود. در آخر هم شکلات چیپسی را به موادتان اضافه کرده و باز هم بزنید. ملات شیرینی شکلاتی آماده است.
از دست ندهید: دسرهای ایرانی ساده و خوشمزه
روی سینی فر، کاغذ روغنی پهن کرده و ملات شیرینی را به کمک اسکوپ قالب بزنید. شیرینی‌ها را برای نیم ساعت درون فر قرار داده و سپس بیرون آورید.
شیرینی شکلاتی خوشمزه و کم‌کالری شما آماده است. اجازه دهید تا خنک شود، سپس آن را سرو کنید. به همین سادگی، به همین خوشمزگی 😊 نوش جان!
منبع: inspiredtaste

http://www.banounews.ir/fa/News/36571/دسر-و-شیرینی؛-طرز-تهیه-شیرینی-شکلاتی
بستن   چاپ