آریا بانو
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران:
تنها 7 تا 11 درصد از کودکان تهرانی از مهدهای کودک استفاده می‌کنند
شنبه 12 اسفند 1396 - 13:17:38
بانو نیوز - معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی استان تهران با انتقاد از آمار پایین کودکانی که از مهدهای کودک استفاده می کنند، از حضور تنها 7 تا 11 درصد از کودکان تهرانی در مهدهای کودک خبر داد.

احمد خاکی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تعداد کودکان تهرانی که از مهدهای کودک استفاده می‌کنند بسیار پایین است، گفت: ما باید با توجه به خواست‌ها و نیازهای مردم شرایطی را ایجاد کنیم که تعداد کودکان حاضر در مهدهای کودک‌ افزایش یابد و آمار کودکان 2 تا 5 ساله‌ای که از مهدهای کودک استفاده می‌کنند، در سطح کشور نیز بسیار پایین است.
وی با بیان اینکه اگر بخواهیم جامعه سالمی داشته باشیم باید آموزش‌هایمان را از مقاطع پیش دبستانی و مهدکودک آغاز کنیم، افزود: این آمار با توجه به سطح پوشش بالای کشورهای توسعه یافته نگران کننده است. بنابراین باید زمینه برای حضور کودکان در مهدهای کودک فراهم شود.
خاکی در ادامه احداث مراکز «رفاه و خانواده» را با هدف ارائه خدمات عمومی و به صورت ساعتی و تمام وقت و ارائه خدماتی نظیر مراقبت روزانه، انجام تکالیف مدرسه، مددکاری اجتماعی، مشاوره و راهنمایی، اردوهای فرهنگی تفریحی، فعالیت‌های فوق برنامه و دوره‌ها و جلسات آموزشی ویژه خانواده‌ها را گامی در جهت کمک به خانواده‌ها و تسهیل حضور کودکان در مهدهای کودک دانست.
وی با بیان اینکه این طرح از امسال آغاز شده و در حال حاضر نیز یک مرکز در تهران آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: به طور کلی 16 مرکز « رفاه کودک و خانواده» در سراسر کشور افتتاح شده است و تلاش ما بر این است که تا پایان سال 3 مرکز دیگر نیز افتتاح شود و بیشتر مهدهایمان را به سمت چنین مراکزی سوق دهیم.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی در ادامه تصریح کرد: با توجه به شرایط جدید زندگی، نگاه ما نیز باید متناسب با نیازهای جامعه باشد. بنابراین باید با نگاه جامع و بوم شناختی وارد این مرحله شویم. در حال حاضر بسیاری از خانوده‌ها تک فرزند هستند یا پدر و مادر دو شیف کار می کنند و یا به ماموریت می روند و کودکان در این حالت سرپناهی ندارند.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/36591/تنها-7-تا-11-درصد-از-کودکان-تهرانی-از-مهدهای-کودک-استفاده-می‌کنند
بستن   چاپ