آریا بانو
معتادان بهبودیافته در 9ماه امسال 760 هزار نفر-ساعت آموزش فنی دیدند
شنبه 12 اسفند 1396 - 16:33:54
بانو نیوز - تهران- ایرنا- معاون آموزشی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: این سازمان در 9 ماهه امسال برای جامعه هدف ستاد مبارزه با مواد مخدر (بهبودیافتگان از اعتیاد به مواد مخدر) 760 هزار و 85 نفر– ساعت آموزش فنی و حرفه ای ارائه کرد.

به گزارش شنبه تارنمای سازمان فنی و حرفه ای کشور، «علی موسوی» در دهمین نشست کمیته تخصصی حمایت از اشتغال و توانمندسازی بهبودیافتگان مواد مخدر افزود: بیشتر این آموزش ها در مراکز ماده 16 و 15 قانون مبارزه با مواد مخدر اجرا شد.
وی تصریح کرد: این عملکرد شامل 323 هزار و 219 نفر- ساعت آموزش در اجرای ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر آیین نامه اجرایی مراکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان و 436 هزار و 866 نفر- ساعت در مرکز درمانی زیرپوشش بهزیستی (مرکز ماده 15 ترک اعتیاد) بود.
موسوی گفت: در این مدت همسو با تفاهمنامه همکاری سازمان با ستاد مبارزه با مواد مخدر برای سه هزار و 116نفر حق ثبت نام و هزینه آزمون پرداخت شد و برای ثبت نام شدگان در دوره های آموزشی گواهینامه صادر و مشاوره ارائه شد.
وی افزود: امسال با تغییر رویکرد سازمان برای تقاضامحور و هدفمندسازی آموزش های فنی و حرفه ای، سفارش و برش استانی تقاضاهای سازمان‌ها و دستگاه‌های ذی نفع در بند 3 مصوبه هیات دولت در سال 1390 مانند سازمان بهزیستی کشور، سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور و دانشگاه‌های علوم پزشکی پذیرفته شده است.
معاون آموزش سازمان اعلام کرد: برای سال آتی 26 هزار نفر- دوره برنامه ریزی آموزشی در این زمینه صورت پذیرفته است.
دهمین نشست کمیته تخصصی حمایت از اشتغال و توانمندسازی بهبودیافتگان مواد مخدر با حضور سردار «علی مویدی» قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر، «محمد بیرجندی» دبیر کمیته و مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد و سایر اعضای این کمیته در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برگزار شد.
اخبار اقتصادی ایرنا را در کانال تلگرام: IRNAeco@
اقتصام*٩١٢٣*9132*1961

http://www.banounews.ir/fa/News/36604/معتادان-بهبودیافته-در-9ماه-امسال-760-هزار-نفر-ساعت-آموزش-فنی-دیدند
بستن   چاپ