آریا بانو
تونس به عنوان پایتخت زنان عرب انتخاب شد
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 08:45:29
بانو نیوز - الجزیره-ایرنا- اتحادیه عرب تونس را به پاس دستاوردهایی که زنان در این کشور از زمان استقلال این کشور داشته اند، به عنوان پایتخت زنان عرب طی سال های 2018-2019میلادی انتخاب کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از تارنمای روزنامه «الجریده» تونس، اتحادیه عرب در حاشیه سی و هفتمین دوره کمیسیون زنان عرب در پایتخت تونس با شعار" زنان برای جوامعی امن در منطقه عربی" این تصمیم را اتخاذ کرد.
«سماح دمق» رئیس کمیته زنان ،خانواده و کودگان در پارلمان تونس در این خصوص گفت: انتخاب تونس به عنوان پایتخت زنان عرب در سال 2018-2019میلادی، در حقیقت مهر تاییدی بر شایستگی زنان تونسی به دلیل دستاوردهای آنان از سال 1956میلادی است زیرا تونس در زمینه حقوق زنان و تصویب قوانین در این جهت، در میان کشورهای عربی پیشرو است .
وی در ادامه گفت، لایحه مبارزه باخشونت ضد زنان که اخیرا در پارلمان تونس تصویب و تبدیل به قانون شد ، یکی از آخرین دستاوردهای زنان است.
«نزیهه العبیدی» وزیر زنان، خانواده، کودکان و سالخوردگان تونس نیز در این خصوص گفت، انتخاب تونس بنا بر درخواست بخش زنان اتحادیه عرب صورت گرفت و این انتخاب مسئولیت سنگینی بر دوش تونس برای حمایت از حقوق زنان عرب می گذارد.
خاورم **2041**

http://www.banounews.ir/fa/News/36634/تونس-به-عنوان-پایتخت-زنان-عرب-انتخاب-شد
بستن   چاپ