آریا بانو
غذای سریع؛ طرز تهیه ماکارونی با پنیر ویژه گیاه‌خواران
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 09:04:35
بانو نیوز - سلام به آشپزخانه روزچین خوش آمدید. امروز برای گیاه‌خوارانی که به انواع پاستا یا همان ماکارونی خودمان علاقه دارند یک ماکارونی با پنیر خوشمزه تدارک دیده‌ایم. شما به‌راحتی و در زمان نسبتاً کمی می‌توانید این غذای خوشمزه را طبخ کنید. البته علاقمندان به گوشت می‌توانند از گوشت قرمز یا سفید هم در این غذا استفاده کنند.
ماکارونی با پنیر به دلیل اینکه با انواع پنیرهای لذیذ تهیه می‌شود بسیار خوشمزه است و شما در آن کمبود گوشت را حس نخواهید کرد. اگر مهمانی دارید که گیاه‌خوار است و می‌تواند از محصولات لبنی هم استفاده کند، حتماً این غذا را برای او تدارک ببینید.
مواد لازم برای طبخ ماکارونی با پنیر
ماکارونی شکلی: 250 گرم کره: 56 گرم (چهار قاشق غذاخوری) آرد: 24 گرم: سه قاشق غذاخوری شیر: دو پیمانه نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده: به میزان لازم پودر سیر: به میزان دلخواه (اختیاری) پنیر چدار رنده‌شده: 150 گرم (یک و نیم پیمانه) پنیر پارمزان رنده‌شده: 50 گرم ( نصف پیمانه) پنیر موزارلای رنده‌شده: 50 گرم (نصف پیمانه) کره: چهارده گرم (دو قاشق غذاخوری) پودر سوخاری دانه درشت (پانکو): سی گرم (نصف پیمانه) (در مقاله مرغ سوخاری پنیری طرز تهیه این پودر آمده است) طرز تهیه ماکارونی با پنیر
ابتدا ماکارونی شکلی را در آب جوش و کمی نمک بریزید تا بپزد. سعی کنید یک دقیقه قبل از زمان پختی که در دستورالعمل پخت روی بسته ماکارونی آمده است، ماکارونی را بردارید.
در این مدت که ماکارونی شما می‌پزد سراغ آماده‌کردن سس پنیری ویژه بروید.
ابتدا کره را در تابه روی حرارت ملایم قرار دهید تا ذوب شود. آرد را حدود یک دقیقه در کره تفت دهید تا روی آن حباب‌های کوچک ظاهر شود. حالا شیر را کم‌کم به آن اضافه و مخلوط کنید. کمی نمک، فلفل سیاه تازه آسیاب‌شده و مقداری پودر سیر در سس بریزید و به‌آرامی هم بزنید تا سس به جوش بیاید و غلیظ شود. وقتی سس مانند آنچه در ویدئو می‌بینید غلیظ شد، شعله را خاموش کنید. حالا پنیرهای رنده‌شده چدار، پارمزان و موزارلا را در سس بریزید و کاملاً مخلوط کنید تا سس یکدست شود.
از دست ندهید: آموزش نوعی غذای ایتالیایی با مرغ به سبک روزچین
در این مدت ماکارونی شما پخته است. آن را آبکش کنید و در این سس بریزید و کاملاً مخلوط کنید.
در ظرفی دیگر کمی پودر سوخاری پانکو بریزید و مقداری کره ذوب‌شده و کمی نمک با آن مخلوط کنید.
این مخلوط را روی ظرف ماکارونی بپاشید. حالا ظرف را به مدت 25 تا 30 دقیقه در فری با دمای 190 درجه سانتی‌گراد یا 375 درجه فارنهایت قرار دهید تا روی ماکارونی شما طلایی قهوه‌ای شود.
ظرف را بیرون بیاورید و بلافاصله آن را در ظرف‌های مناسب سرو کنید.
نوش جان!🌻
ماکارونی با پنیر
دیدن ویدئوی آموزش ماکارونی با پنیر را از دست ندهید.🍝🎞🏡



http://www.banounews.ir/fa/News/36635/غذای-سریع؛-طرز-تهیه-ماکارونی-با-پنیر-ویژه-گیاه‌خواران
بستن   چاپ