آریا بانو
کمک 1700 میلیارد تومانی خیران در 11 ماه گذشته/ تلاش کمیته امداد برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی به شیوه الکترونیکی
يکشنبه 13 اسفند 1396 - 13:50:34
بانو نیوز - معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه خیران در 11 ماه گذشته 1700 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند، گفت: قرار است 80 درصد از کمکهای نقدی خیران در قالب شبکه‌‌های الکترونیکی جمع‌آوری شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ علی‌محمد ذوالفقاری پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه مشارکت مردمی کمیته امداد افزایش اطلاعات خیران است، اظهار کرد: کمیته امداد درصدد توسعه فرهنگ انفاق در جامعه است، استفاده از ظرفیت وقف در جامعه در مسیر محرومیت‌زدایی از دیگر نکاتی است که کمیته امداد آن را دنبال می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: امروز کمیته امداد در مناسبت‌های مختلف با جمع‌آوری صدقات و... عوامل مؤثر در انفاق را پیگیری می‌کند؛ برگزاری جشن‌ها از دیگر مواردی است که این کمیته انجام داده و در تمامی موارد به دنبال افزایش مشارکت مردم هستیم.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد با بیان اینکه محور طرحهای مشارکت در کمیته امداد، جامعه خیران ایرانی در داخل و خارج از کشور است، تصریح کرد: در پی این هستیم که هم تعداد خیران و هم کیفیت نیکوکاریها افزایش پیدا کند، در حال حاضر تقریبا 10 میلیون خیر در قالب صندوق‌های صدقات، طرح اکرام، شبکه‌های نیکوکاری و... کمیته امداد را یاری می‌کنند و ما درصدد تشکیل بانک خیرین هستیم.
ذوالفقاری ادامه داد: در 11 ماه گذشته خیران 1700 میلیارد تومان به کمیته امداد کمک کردند که بخشی از این کمکها مربوط به زلزله کرمانشاه بود.
وی با بیان اینکه در تهران 4 سمینار با عنوان موثران استانهای دیگر شکل گرفته است، متذکر شد: در این سمینارها، گفت‌وگوهای اجتماعی ـ فرهنگی با خیران انجام شده و در پی این هستیم خیران با نیاز مددجوها آشنایی بیشتری پیدا کنند.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد افزود: امروز به دنبال این هستیم اطلاعات بیشتری در رابطه با مددجوها در اختیار خیران قرار گیرد تا این اطلاعات تأثیر در کاهش فقر داشته باشد.
ذوالفقاری با بیان اینکه کمکهای نقدی، کمکهای کالایی و خدمات 3 نوع از خدمات خیران به کمیته امداد است، یادآور شد: حدود 30 میلیارد تومان از درآمد کمیته امداد برای مشارکت با خیریه‌ها آزاد شد، خیریه‌ها در جذب و مصرف درآمد شباهت کاری با کمیته امداد دارند؛ در سرفصل‌های اشتغال، مسکن، جهیزیه، سلامت، آموزش و... طرحهای مشترکی با خیریه‌ها انجام شده و باعث می‌شود سرعت امدادرسانی و حجم خدمات ارائه شده بیشتر شود.
وی با بیان اینکه در برنامه 5 سال ششم افزایش تعداد مشترکان طرحهای مختلف را در نظرگرفته‌ایم، گفت: در پی این هستیم که مشترکان صدقات، اکرام، حوزه زکات و طرحهای دیگر دو برابر شود.
برنامه کمیته امداد برای جمع‌آوری 80 درصد از کمکهای نقدی خیران در قالب شبکه‌های الکترونیکی
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)‌ تصریح کرد: قصد داریم از فضای دستی و سنتی فاصله گرفته و قرار است در برنامه پنجم سال ششم 80 درصد از کمکهای نقدی خیران در قالب شبکه‌های الکترونیکی مانند اپلیکیشن‌ها و درگاه‌های دریافتهای الکترونیکی جمع‌آوری شود، با اجرای این طرح در پی آن هستیم که امنیت جمع‌آوری و سرعت جمع‌آوری پول افزایش پیدا کرده و هزینه جمع‌آوری پول کاهش پیدا کند، در این قالب‌ها همچنین امکان جمع‌آوری کمکها در داخل و خارج کشور صورت می‌گیرد.
وی افزود: افزایش حجم درآمد جمع‌آوری شده در کمیته امداد باید از میزان تورم بالاتر برود و به دنبال این هستیم که تمامی اقشار و صنوف در طرح‌های کمیته امداد شرکت کنند.
ذوالفقاری با اشاره به فعالیت هزار مرکز نیکوکاری در کشور خاطرنشان کرد: کمیته امداد شناسایی مراکز نیکوکاری، خیران و نیازمندان محلی و ارتباط دادن بین آنها را در دستور کار قرار داده و در پی این هستیم نرم‌افزارهایی که کمیته امداد استفاده می‌کند با ایجاد بستر با تجهیزات بومی خود این نهاد فراهم شود.
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد با بیان اینکه از 4 ماه پیش مکاتباتی از طریق رئیس کمیته امداد با مسئولان در رابطه با جشن نیکوکاری انجام شده است، اظهار کرد: در جشن نیکوکاری سال گذشته 125 میلیارد تومان کمک جمع‌آوری شد که به نسبت سال قبل آن، افزایش قابل توجهی داشت؛ امسال جشن نیکوکاری در تاریخ‌های 16، 17 و 18 اسفند برگزار می‌شود، در روز نخست این جشن در مدارس برگزار می‌شود، شاهد به صدا درآمدن زنگ نیکوکاری در مدارس خواهیم بود، روز دوم در میادین اصلی مستقر می‌شویم، صبح روز سوم (جمعه) در مسیرهای پیاده‌روی که در برخی از شهرها شکل می‌گیرد و ظهر در پایگاه‌های نماز جمعه مستقر می‌‌شویم و به دنبال این هستیم که میزان کمکها نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یابد.
وی با بیان اینکه جشن نیکوکاری در سالهای گذشته احساس جامعه را تحریک کرد و قصد داریم این حس خود در جامعه جا بی‌افتد، خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم کمکهایی که در اختیار کمیته امداد قرار می‌دهند حتی‌الامکان به صورت نقدی باشد و اگر شامل اجناس و کالا بود، شئون خانواده‌های نیازمند در نو بودن و به روز بودن کالا رعایت شود.
ذوالفقاری با بیان اینکه در کمیته امداد 6 نیاز جزو نیازهای پایه محسوب می‌شود، گفت: درصدد تکمیل بانک اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی هستیم، این اتفاق در دوران فعالیت مهندس فتاح اجرا شد و درصددیم با شناسایی این بنگاه‌ها کمیته امداد خود سراغ بنگاه‌ها رفته و تعامل ایجاد شود، سیاست کمیته امداد توسعه وام قرض‌الحسنه است و به دنبال این هستیم که انفاق را در دهک‌های اقتصادی نهادینه کنیم.
صندوق‌های صدقات بازسازی می‌شوند
معاون مشارکتهای مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: کمیته امداد در حال بازسازی صندوق‌های صدقات است، به خاطر امنیت بیشتر صندوق‌ها از معابر پرحاشیه به اماکنی خواهیم رفت که با امنیت بیشتر و هزینه کمتر پولی که مردم به داخل صندوق می‌اندازند، ایمن شود و به دست نیازمندان برسد.
کمیته امداد ریالی از پول جمع‌آوری شده در جشن نیکوکاری را صرف حوزه تشکیلات نمی‌کند
ذوالفقاری متذکر شد: کمیته امداد ریالی از پول جمع‌آوری شده در جشن نیکوکاری را در حوزه تشکیلاتی صرف نمی‌کند و این کمیته باید بسته‌ خدماتی به نیازمندان بدهد؛ کمکی که در اختیار این کمیته قرار می‌گیرد باید بتواند در 6 نیاز پایه مانند مسکن، اشتغال، بهداشت، جهیزیه و... قابل استفاده باشد.
انتهای پیام/

http://www.banounews.ir/fa/News/36656/کمک-1700-میلیارد-تومانی-خیران-در-11-ماه-گذشته--تلاش-کمیته-امداد-برای-جمع‌آوری-کمک‌های-نقدی-به-شیوه-الکترونیکی
بستن   چاپ