آریا بانو
سبزی پلو با ماهی
يکشنبه 20 اسفند 1396 - 10:29:04
بانو نیوز - طرز تهیه: برنج را 30 دقیقه قبل از پخت در مقداری اب و نمک خیس دهید ، برنج را با چند لیوان اب و مقداری نمک داخل قابلمه و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس با اب ولرم ابکشی کنید ( برنج را زمانی ابکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید اطراف ان نرم و مغز ان کمی خام باشد ).
سبزی ها را تمیز کنید و بشویید سپس با استفاده از خرد کن و یا با چاقو سبزی ها را ریز خرد کنید.
داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید ، سبزی های خرد شده را داخل روغن بریزید و چند دقیقه تفت دهید تا سبزی ها سرخ شوند ( سبزی ها فقط باید کمی تفت بخورند و نیازی به تغییر رنگ نمیباشد ).
ته قابمه مقداری روغن بریزید و چند حلقه سیب زمینی ته قابلمه قرار دهید سپس لایه لایه برنج ابکش شده و سبزی ها تفت خورده را روی ان بریزید و با چنگال مخلوط کنید ، سیرها را خرد کنید و لابلای برنج بگذارید.
حرارت زیر قابلمه را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند سپس نصف لیوان اب و مقدار کمی نمک را مخلوط کنید و روی برنج بدهید ، مقداری کره نیز تکه تکه کنید و روی برنج قرار دهید ، حرارت را کم کنید و دم کنی را بگذارید تا برنج دم بکشد.
ماهی ها را فیله کنید و کمی زردچوبه ، نمک و فلفل بزنید سپس در روغن سرخ کنید یا کباب نمایید ، سبزی پلو را پس از پخت در دیس بکشید و به همراه ماهی و لیمو ترش تازه سرو کنید.
نکته: دقت کنید سبزی را قبل از خرد کردن خوب خشک کنید تا هنگام خرد کردن آب نیندازد ، استفاده از سیر تازه به برنج طعم و بوی خوبی خواهد داد ؛ در صورتی که سبزی تازه در دسترس ندارید میتوانید از چند قاشق شوید خشک استفاده کنید.

http://www.banounews.ir/fa/News/37162/سبزی-پلو-با-ماهی
بستن   چاپ