آریا بانو
صدا وسيما به بند 6 سياست هاي کلي خانواده توجه کند
fiogf49gjkf0d
شنبه 20 شهريور 1395 - 12:37:28 PM
ايرنا
شهيندخت مولاوردي اظهار داشت: سياست هاي کلي خانواده از سوي مقام معظم رهبري به روساي قواي سه گانه و رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام ابلاغ شده، بنابراين معناي آن اين است که تحقق اين سياست ها فقط بر عهده قوه مجريه و دولت نيست.
وي افزود: بر اين اساس بايد تمام قوا و مجمع تشخيص مصلحت نظام، مسئوليت هاي خود را در اين زمينه بر عهده گيرند و با همکاري، هماهنگي و هم افزايي اين برنامه ها را پيش ببرند تا به هدف نهايي سياست ها که خانواده را واحد بنيادي و سنگ بناي جامعه اسلامي، کانون رشد و تعالي انسان و پشتوانه سلامت و بالندگي و اقتدار و اعتلاي معنوي کشور و نظام مي داند، برساند.
مولاوردي ادامه داد: بزودي درباره بندهايي از سياست هاي کلي ابلاغي که مستقيما بر عهده دولت است، يک تقسيم کار بين دستگاهي انجام مي شود چنانکه اين کار در ساير سياست ها اتفاق افتاده است.
به گفته معاون رييس جمهوري، بزودي هر کدام از دستگاه هاي اجرايي با تعيين مسئوليت دقيق متولي و دستگاه هاي معين و همکار وارد عمل مي شوند و برنامه هاي خود را تنظيم کنند و در صورتيکه نياز به آيين نامه، بخشنامه و يا حتي لايحه اي باشد، اقدام خواهد شد.
مولاوردي با بيان اينکه قواي ديگر از جمله مجلس نيز بايد در اين زمينه وارد عمل شوند، تصريح کرد: يکي از موضوعات مهم حمايت هاي قانوني است که در اين سياست ها(بند هفت) مورد اشاره قرار گرفته است.
معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده با اشاره به اين بند گفت: نقش قوه قضاييه و مقننه و مجمع تشخيص مصلحت نظام مورد تاکيد قرار گرفته و بندهاي ديگر به نهادهاي فرهنگي مثل صدا وسيما مربوط مي شود.

** سياست هاي کلي خانواده مجموعه نظام را مخاطب قرار داده است
مولاوردي با بيان اينکه سياست هاي کلي خانواده مجموعه نظام را مخاطب قرار داده، گفت: با توجه به اين مساله مي توان انتظار داشت در زمان معقول و مورد انتظار به يک هدف مشخص که مطلوب نظام است دسترسي پيدا کنيم.
وي توضيح داد: موضوع اشاره شده در بند شش سياست ها (ارائه و ترسيم الگوي اسلامي خانواده و تقويت و ترويج سبک زندگي اسلامي - ايراني) فقط صدا وسيما را مخاطب قرار نمي دهد.
مولاوردي با بيان اينکه اين بند شامل چند زير بند از جمله «مبارزه با اشرافيت و تجمل گرايي و مظاهر فرهنگ غرب» است، اضافه کرد: نقش صدا وسيما به دليل تاثير و برد بسيار آن در اجراي اين بند، قابل توجه و برجسته تر است اما با يک نگاه منصفانه، واقعي و منطقي به برنامه هاي صدا وسيما متوجه مي شويم اکنون با وضعيت مطلوب و اهداف مطرح شده در اين سياست فاصله دارد.
وي خاطر نشان کرد: کمتر شاهد برنامه ها و سريال هايي هستيم که به ترويج ارزش هاي متعالي و ازدواج آسان بپردازد، اکنون برنامه هايي را از صدا وسيما شاهديم که در آنها بسيار تلاش شده به مراسم ازدواج شاخ و برگ داده و آن را پر هزينه جلوه دهند.
مولاوردي با بيان اينکه امروز سطح خانواده ها بيشتر متوسط به پايين است، يادآور شد: اين افراد نمي توانند از عهده مراسم و رسومات دست و پاگير و بدون تاثير برآيند، از اين رو بايد از توليد برنامه هايي که به چشم و هم چشمي ها دامن مي زند پرهيز کنيم زيرا اين برنامه ها اگر مانع ازدواج نشوند حداقل آن را به تاخير مي اندازند.
معاون رييس جمهوري در امور زنان و خانواده افزود: اين مساله بايد کانون توجه صدا و سيما و رسانه هاي ديگر باشد، امروز شبکه هاي اجتماعي نيز بسيار در اين عرصه تاثيرگذار هستند بنابراين با توجه به افزايش روزافزون اين شبکه ها، آنها مي توانند به ترويج و تقويت سبک زندگي اسلامي - ايراني کمک کنند و مبارزه با اشرافيت، تجمل گرايي و مظاهر فرهنگ غرب را در دستور کار قرار دهند.

http://www.banounews.ir/fa/News/3718/صدا-وسيما-به-بند-6-سياست-هاي-کلي-خانواده-توجه-کند
بستن   چاپ