آریا بانو
بطحایی: فرصت برابر آموزشی و ورزشی باید برای دختران فراهم شود
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 10:20:13
بانو نیوز - تهران- وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه باید فرصت های برابر آموزشی و ورزشی بین دختران و پسران فراهم شود، گفت: در گذشته تنها 30 درصد جامعه دانش آموزی را دختران تشکیل می دادند که این رقم امروز به مدد تلاش های مسئولان به 49 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، سید محمد بطحایی روز دوشنبه در همایش بانوی امید به مناسبت بزرگ مقام مادر و روز زن اظهار داشت: مدارس شبانه روزی تا 30 سال قبل برای دختران در روستاها و مناطق دور افتاده وجود نداشت اما امروز دختران در این مناطق امکان ادامه تحصیل در مدارس شبانه روزی را دارند.
وی تصریح کرد: امروز استقبال خانواده ها برای تحصیل دختران نسبت به گذشته بیشتر شده است و این دستاورد خوبی برای انقلاب اسلامی است که به لحاظ کمی زمینه و فرصت برابر آموزشی برای دختران را ایجاد کرده است.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: این آمار نباید مسئولان را از پرداختن به مسائل کیفی آموزشی برای دختران غافل کند چرا که همچنان به لحاظ کیفی امکانات دختران در مقایسه با پسران اندک است.
بطحایی ادامه داد: در حوزه تربیت بدنی دختران همچنان با مشکلات زیادی مواجه هستند و فضاهای ساختمانی و آموزشی متناسب با فعالیت های تربیت بدنی برای دانش آموزان دختر نیست و لذا مجبورند از این فعالیت ها جدا شوند.
ادامه دارد..
فراهنگ **1883 **1055

http://www.banounews.ir/fa/News/37231/بطحایی--فرصت-برابر-آموزشی-و-ورزشی-باید-برای-دختران-فراهم-شود
بستن   چاپ