آریا بانو
مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش:
لازمه رفع تبعیض علیه زنان، تحول در هنجارها و اعتقادات است
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 10:49:51
بانو نیوز - مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ما باور داریم اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز ایران بدون بهره‌برداری از استعدادها، توان و ظرفیت زنان محقق نخواهد شد گفت: دستیابی به عدالت جنسیتی، مستلزم جبران نابرابری‌های موجود میان زنان و مردان، دختران و پسران و نیز تضمین حقوق، مسوولیت، امکانات و فرصت‌های برابر و توجه ویژه به زنان و دختران به جهت رفع تبعیض ها و شکاف‌های تاریخی ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، فرحناز مینایی پور در همایش بانوی امید که به مناسبت جشن میلاد حضرت زهرا (س) و بزرگداشت مقام مادر و روز زن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه زن بودن افتخار است اظهار کرد: خداوند را شاکریم که در گرو معنویت انقلاب اسلامی، همگان به این واقعیت دست یافته‌اند که اسلام برای زنان هویتی قایل است و زنان باید همراه مردان جهت توسعه و تعالی جامعه تلاش کنند.
وی افزود: زنان به عنوان نیمی از منابع انسانی، نه تنها موضوع هدف توسعه بلکه عامل مهمی در پیشبرد اهداف آن محسوب می‌شوند و تجهیز این منبع مهم منجر به توزیع عادلانه درآمدها نیز خواهد شد.
مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه باور داریم اهداف ترسیم شده در سند چشم انداز ایران بدون بهره‌برداری از استعدادها، توان و ظرفیت زنان محقق نخواهد شد گفت: دستیابی به عدالت جنسیتی، مستلزم جبران نابرابری های موجود میان زنان و مردان، دختران و پسران و نیز تضمین حقوق، مسوولیت، امکانات و فرصت های برابر و توجه ویژه به زنان و دختران به جهت رفع تبعیض ها و شکاف‌های تاریخی ایجاد شده است.
مینایی پور ادامه داد: معتقدیم تبعیض علیه زنان ناقض عدالت و احترام به شخصیت بشر است و شکوفایی کامل استعدادها و قابلیت‌های زنان را دشوار می‌کند. لازمه رفع تبعیض از زنان تحول در هنجارها، اعتقادات، ارزش ها، نگرش ها، ارکان و ساختارهاست بدون آنکه تفاوت های بیولوژیکی و طبیعی آنان نادیده گرفته شود. مهم آن است که زنانگی و مردانگی و نقش‌های پدری و مادری نباید مبنایی برای تبعیض باشد.
وی ادامه داد: بدیهی است پرداختن به موضوع زن و نقش وی به عنوان عامل انسانی توسعه لازمه توجه به دو عنصر است: نخست توانمندسازی و دوم ایجاد زمینه لازم برای بروزرسانی این توانمندی و بدیهی است بدون داشتن توانمندی لازم نمی‌توان انتظار ایفای نقش موثر و کارآمد داشت.
مینایی پور با بیان اینکه دفتر امور زنان با برخورداری از مجموعه دغدغه ها و استلزامات با تلاشی همه جانبه در تلفیق دو رویکرد برنامه مبتنی بر ارزش ها و مساله‌یابی و حل چالش‌های حوزه زنان سعی دارد با توجه به اسناد فرادستی برنامه‌هایی را تدوین و اجرا کند گفت: اگرچه برای رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله داریم اما امیدواریم در سال جدید جهت ارتقای نقش و جایگاه دختران و زنان به موفقیت‌های قابل توجهی دست یابیم.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/37237/لازمه-رفع-تبعیض-علیه-زنان،-تحول-در-هنجارها-و-اعتقادات-است
بستن   چاپ