آریا بانو
اظهارنظر ابتکار درباره «جریان‌سازی علیه حرکت‌های مدنی»
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 11:13:08
بانو نیوز - معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با اشاره به انتصاب دو معاون وزیر زن در آموزش و پرورش گفت: مدیریت 30 درصدی زنان یک بخشنامه و تکلیف در دولت است و باید تا پایان دولت 30 درصد از مدیریت زنان در سطوح اجرایی عالی و میانی در اختیار زنان قرار بگیرد، البته تصور می‌کنم با توجه به حجم پرسنل زنان باید این نسبت در آموزش و پرورش بیش از 30 درصد باشد.

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در همایش بانوی امید که به مناسبت جشن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها و بزرگداشت مقام مادر و روز زن در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد، با بیان اینکه بسیار مهم است که چه تصویری را امروز از دین برای جوان امروزی تصویر می‌کنیم گفت: وی حق دارد سوال کند دینداری تا چه حد می‌تواند درد وی را دوا کند و کارکرد دین و مذهب برای پاسخ به آمال، دردها، خواسته ها و مطالبات نسل امروز چیست؟.
وی افزود: جوان امروزی انتظارات دیگری از ما دارد و باید دید تا چه اندازه توانستیم با نسل آینده ارتباط برقرار کنیم و در عمل و رفتار ارزش های انقلاب را به وی معرفی و منتقل کنیم؟.
ابتکار با طرح این پرسش که تا چه اندازه توانستیم استقامت و ایستادگی حضرت زهرا (س) که زنی حق طلب است را به جوانان بشناسانیم؟ گفت: چقدر توانسته‌ایم زمینه انتخاب‌های درست و توجه به کرامت ذاتی و آزادی که خداوند در وجود همه انسان ها قرار داده است را فراهم کنیم؟.
وی ادامه داد: بانوی دوعالم مظهر امید بود، ما چقدر توانستیم نقش الهام بخشی ایشان را به عنوان یک مادر و کسی که می‌تواند جامعه خود را تحت تاثیر قرار دهد و در همه اعصار به عنوان الگویی اثرگذار باشد، به دانش آموزان خود معرفی کنیم؟.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه باید در نظام تعلیم و تربیت با صداقت رفتار کنیم اظهار کرد: چگونه می‌توانیم این فاصله بین نسلی را پر کنیم؟ خوشبختانه در دولت تدبیر و امید نگاهها نسبت به جایگاه زنان و توجه به نابرابری ها و بی عدالتی ها بسیار جدی بوده و دولت تلاشهای خوبی داشته است.
وی با اشاره به انتصاب دو معاون وزیر زن در آموزش و پرورش گفت: مدیریت 30 درصدی زنان یک بخشنامه و تکلیف در دولت است و باید تا پایان دولت 30 درصد از مدیریت زنان در سطوح اجرایی عالی و میانی در اختیار زنان قرار بگیرد. البته تصور می‌کنم با توجه به حجم پرسنل زنان باید این نسبت در آموزش و پرورش بیش از 30 درصد باشد.
ابتکار با اشاره به عدالت جنسیتی گفت: هنوز دختران بازمانده از تحصیل در کشور داریم و علیرغم تلاش های در حال انجام، باید سعی کنیم این عقب ماندگی و فاصله را برطرف کنیم. باید بخصوص دخترانی که به دلیل فاصله مدرسه از روستا از تحصیل محروم می‌شوند را مورد توجه قرار دهیم و ورزش و تربیت بدنی را جدی تر دنبال کنیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: یکی دیگر از مباحث مهمی که دنبال می کنیم مهارت های زندگی است. آموزش مهارت های زندگی، مهارت های ارتباطی و حقوقی بسیار مهم است. امید است متن موافقت نامه مشترک با وزارت آموزش و پرورش تا قبل از پایان سال نهایی شود تا روی این مباحث همکاری بیشتری داشته باشیم.
وی با اشاره به جریان سازمان یافته‌ای که تلاش می‌کند ناامیدی را به جوانان ایرانی تزریق و اینطور القاء کند که هر حرکتی به سمت نشاط و حرکت‌های مدنی اتفاق می افتد با آنها برخورد می‌شود و امکان پیشرفت وجود ندارد اظهار کرد: باید تلاش کنیم اجازه ندهیم ناامیدی و یاس در جامعه رسوخ کند.
به گفته ابتکار، اشتغال و توانمندی دانش آموزان در کنار آموزش مهارت های زندگی نیز بسیار مهم است.
انتهای پیام

http://www.banounews.ir/fa/News/37238/اظهارنظر-ابتکار-درباره-«جریان‌سازی-علیه-حرکت‌های-مدنی»
بستن   چاپ