آریا بانو
قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان در هاله ای از ابهام
دوشنبه 21 اسفند 1396 - 17:43:21
بانو نیوز - تهران- رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان قرار بود امروز ( دوشنبه22 اسفندماه ) به ایستگاه آخر برسد و قهرمان جام را بالای سر ببرد، اما در حالی که تصور می شد با غیبت ذوب آهن در مصاف با شهرداری بم، قهرمان مشخص شده است، زمان دیدار این دو تیم به فردا موکول شد تا تردیدها ادامه یابد.

به گزارش ایرنا، فوتبال همیشه یکی از پر حاشیه ترین رقابت های ورزشی را به خود اختصاص داده و چند سالی است که فوتبال زنان هم از این قاعده مستثنی نیست. این مساله تا جایی پیش رفته است که برخی حتی مدعی تبانی در فوتبال زنان شده اند تا نتایج و قهرمانی ها تحت شعاع قرار گیرد.
قرار بود امروز قهرمان لیگ امروز با انجام چند دیدار مشخص ضود، اما تیم ذوب آهن بدون اعلام قبلی در بم مقابل تیم شهرداری این شهر حاضر نشد و در حالی که برخی خبرگزاری ها از باخت سه بر صفر ذوب آهن به دلیل حاضر نشدن و قهرمانی شهرداری بم خبر داده اند، اما
«مرضیه جعفری» سرمربی تیم شهرداری بم سخنانی دیگری را مطرح کرده است.
جعفری: اعتبارم را برای کسب قهرمانی هزینه نمی کنم
سرمربی تیم فوتبال زنان شهرداری بم گفت: در حالی که انتظار می رفت به دلیل عدم حضور ذوب آهن در برابر تیم شهرداری بم، نتیجه بازی باخت فنی اعلام شود، اما سازمان لیگ خبر داد با هر تمهید ممکن تیم ذوب آهن به بم می اید و دیدار این دو تیم با یک روز تاخیر فردا انجام خواهد شد.
این مربی با سابقه فوتبال زنان افزود: ما مشکلی برای بازی در برابر این تیم نداریم و مایلیم در زمین و بدون هیچ شبه ای قهرمان این رقابت ها مشخص شود، اما اگر سازمان لیگ به دنبال عدالت و معرفی قهرمان واقعی است چرا وقتی تیم های آذرخش تهران و خیبر خرم آباد مقابل ما حاضر نشدند و ما بدون گل و فقط با سه امتیاز باخت فنی می بردیم، حاضر به پاسخگویی نبود و فقط در برابر اعتراض ما گفته شد هر تیم حاضر در لیگ حق دارد در یک بازی مقابل حریف به میدان نرود.
وی با اشاره به صحبت هایی در خصوص تبانی تیم ذوب آهن برای قهرمانی تیم شهرداری بم گفت: همیشه اخلاق مداری و رعایت اصول اخلاقی از سوی بازیکنان برایم بسیار مهم بوده و هست و انجام بازی جوانمردانه را به بازیکنانم توصیه کرده ام ضمن اینکه حاضر نیستم اعتبارم و از آن بالاتر آخرتم را برای کسب عنوان قهرمانی هزینه کنم .
سرمربی تیم شهرداری تیم شهرداری بم افزود: تیم ذوب آهن تیم بسیار خوبی است و بازی های خوبی همه در فصل جاری داشته و خوشحال می شویم قهرمانی این رقابت ها در زمین بازی مشخص شود. آنچه که ما در مورد انصراف تیم ذوب آهن در بازی برابر شهرداری بم شنیده ایم این بود که کادر فنی این تیم معتقد است که نتیجه این بازی هرچه باشد تاثیری در جایگاه تیم ندارد.
وی ادامه داد: همچنین گفته شده که یکی از بازیکنان ذوب آهن محروم و دروازه بان این تیم نیز مصدوم است.
جعفری بار دیگر خطاب به مسئولان سازمان لیگ گفت: قرار است دیدار معوقه امروز، فردا انجام شود اما مساله مهم اینکه مسئولان کمیته مسابقات فوتبال زنان زمان این دیدار را اعلام نمی کنند و این درحالی است که ما به عنوان میزبان باید برای حضور پزشک ، آمبولانس و نیروی انتظامی در زمین هماهنگی های لازم را انجام دهیم.
تیم فوتبال بانوان شهرداری بم با هدایت «مرضیه جعفری» طی سال های 90 تا 93 به مدت چهار سال متوالی عنوان قهرمانی لیگ برتر زنان را به دست آورده و در فصل جاری نیز در آستانه قهرمانی است.
نتیجه سه دیدار انجام شده از آخرین هفته رقابت های لیگ برتر فوتبال زنان به شرح زیر است:
شهرداری سیرجان 4 – نماینده فارس 3
سپاهان اصفهان 3 – خیبر خرم آباد صفر
راه یاب ملل سنندج صفر – همیاری آذربایجان غربی صفر
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828**1368

http://www.banounews.ir/fa/News/37269/قهرمانی-لیگ-برتر-فوتبال-زنان-در-هاله-ای-از-ابهام
بستن   چاپ