آریا بانو
تمرینات تکواندو زنان از پنجم فروردین آغاز می شود
سه شنبه 22 اسفند 1396 - 16:50:30
بانو نیوز - تهران- «مه رو کمرانی» سرمربی تیم ملی تکواندو زنان، از چهار رویداد مهم ورزشی در نیمه نخست سال 97 خبر داد و گفت: تمرینات از پنجم فروردین ماه با 23 تکواندو کار آغاز می شود.

کمرانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، افزود: مسابقات انتخابی گرند اسلم سی ام فروردین ماه برگزار می شود و با فاصله بسیار کم تورنمنت بین المللی یونان پنجم و ششم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.
وی همچنین به مسابقات تکواندو قهرمانی آسیا که یکم و دوم خرداد ماه به میزبانی ویتنام برگزار می شود، اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر این سه رویداد ورزشی، هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 به میزبانی جاکارتا را در پیش داریم که با توجه به چهار سهمیه کسب شده در بازی های داخل سالن ترکمنستان با 10 تکواندو کار به جاکارتا می رویم .
هجدهمین دوره بازی های آسیایی 2018 از 27 مرداد ماه تا 11 شهریور ماه 97 برگزار می شود.
این مربی جوان تکواندو در خصوص نحوه برگزاری اردوهای آماده سازی تیم ملی تکواندو گفت: اردوها از پنجم فروردین ماه و به صورت کاملا منظم و پیوسته تا اعزام به بازی های آسیایی ادامه دارد و اگر چه رقابت های گرند اسلم و قهرمانی آسیا نیز برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، اما کسب مدال و سکو در بازی های آسیایی برای تکواندوکاران مهم تر است.
وی در مورد وضعیت آماده سازی «کیمیا علیزاده» تکواندو کار المپیکی کشور افزود: کیمیا از مدت ها قبل تمرینات خود را در باشگاه و با هدایت و همراهی خودم به عنوان مربی شروع کرده است و البته تمام این تمرینات و فعالیت ها زیز نظر فیزیوتراپ و دکتر معالج وی پیگیری می شود.
کمرانی به انگیزه بالا و پشتکار علیزاده اشاره کرد و گفت: با توجه به ویژگی ها و توانایی این تکواندو کار خیلی زود به شرایط خوبی رسیده به گونه ای که فیزیوتراپ و دکتر معالجش از میزان بهبود وی متعجب شده اند.
به گفته این مربی، با توجه به اینکه کیمیا بسیار مشتاق بود که در رقابت های لیگ برتر حضور یابد، به دلیل استرس و فشار شدید این رقابت ها که با مسابقات و تدارکاتی های بین المللی برابری می کند، همه بازیکنان ملی پوش از جمله کیمیا به سطح خوبی از آمادگی رسیده اند.
سرمربی تیم ملی تکواندو زنان گفت: سایر تکواندوکاران شرکت کننده در رقابت های لیگ برتر به دلیل اینکه قرار بود مقابل دارنده مدال المپیک به میدان بروند بسیار مشتاق و با انگیزه بودند و همین مساله سطح کیفی رقابت ها را افزایش داد و تکواندو کاران دعوت شده به اردو از سطح بسیار خوبی از آمادگی برخوردارند.
کمرانی در خصوص برگزار اردوهای تدارکاتی مشترک با تیم های خارجی گفت: خوشبختانه سطح تکواندو زنان ایران به گونه ای است که بسیاری از کشورها برای حضور در ایران و برگزاری چنین اردوهایی تمایل نشان می دهند اما متاسفانه به دلیل حضور مربیان مرد کنار این تیم ها و مشکلاتی که برای حضور آنان در سالن های ورزشی است هماهنگی چنین اردوهایی سخت می شود زیرا مربی مرد نمی تواند در کنار تیمش در سالن حضور یابد.
وی تصریح کرد: اما در مجموع تیم ملی برای ارتقا سطح فنی تکواندوکاران باید چنین اردوها و مسابقات تدارکاتی برگزار کند زیرا حضور در این مسابقات سطح اعتماد به نفس و خودباوری این تکواندو کاران را در سطح قابل توجهی افزایش می دهد.
به گفته کمرانی قطعا تکواندوکاران مشکلات تکنیکی نیز دارند، اما این مشکلات بیشتر ناشی از جوانی و کم تجربگی آنان است .
این مربی جوان از تلاش های فدراسیون برای برگزاری اردوهای تدارکاتی قدردانی کرد و گفت: همیشه اردوهای مشترک ارزشی بیش از حضور در تورنمنت های بین المللی دارد.
مریم ملکوتی‌خواه، نگین ناصری‌پور، کیانا اخوان، سودابه پورصادقی، دنیا محمدی، فاطمه اموری، حدیثه پورکاظمی، کیانا احمدی، ناهید کیانی، مهسا پورمیرزا، طیبه پارسا، زهرا شیدایی، پریسا جوادی، الهه شیدایی، کیمیا علیزاده، زینب رمضانی، ملیکا میرحسینی، زینب اسماعیلی، فاطمه مصطفایی، هانیه اخلاقی، زهرا پوراسماعیل، زهرا فاضل و شهربانو دامغانی نفرات دعوت شده به این اردو هستند.
مهرو کمرانی به عنوان سرمربی و ریحانه فولادی به عنوان مربی هدایت این تیم را به عهده دارند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایرن وجهان با کانال ایرنا در تلگرام irnanarzesh@ همراه شوید.
ورزشی **1828**1368

http://www.banounews.ir/fa/News/37340/تمرینات-تکواندو-زنان-از-پنجم-فروردین-آغاز-می-شود
بستن   چاپ