آریا بانو
مصرف زياد نمک سرطان زا است/ميزان نمک در نان کنترل شود
fiogf49gjkf0d
چهارشنبه 31 شهريور 1395 - 4:15:26 PM
ايرنا
ميزان استاندارد مصرف نمک يک تا پنج گرم در روز است اما اين ميزان در ايران به 12 گرم مي رسد که نشان دهنده مصرف بيش از 2 برابري نمک در کشور است.
دکتر کاظم زنده دل در مورد مضرات مصرف زياد نمک اظهار کرد: مطالعات انجام شده نشان مي دهند که مصرف زياد نمک مي تواند به سرطان معده بيانجامد.
وي افزود: مصرف بي رويه و بيش از حد استاندارد نمک، علاوه بر ايجاد سرطان، سبب بالا رفتن فشار خون، سکته قلبي و مغزي و بيماري هاي قلبي عروقي مي شود؛ در صورتي که با کنترل مصرف نمک مي توان برخي از بيماري هاي غيرواگير را کاهش داد.
زنده دل بر لزوم اطلاع رساني صحيح و به موقع در اين زمينه تاکيد کرد و گفت: براي کاهش مصرف نمک، دولت، مردم و رسانه ها مي توانند نقش اساسي داشته باشند.

** لزوم کنترل ميزان مصرف نمک در نان
معاون پژوهشي مرکز تحقيقات سرطان ايران خاطرنشان کرد: ميزان نمک در غذاهاي صنعتي و نان ها بالا است و بايد ميزان مصرف ماده غذايي در نانوايي ها به شدت کنترل شود.
وي ادامه داد: بر اساس اطلاعات موجود اقدامات خوبي توسط سازمان غذا و دارو انجام شده است که اميدوارم با اجراي آنها سهم مصرف نمک در نان و مواد غذايي صنعتي به طور محسوسي کاهش يابد.
زنده دل گفت: ذائقه ايراني ها به مصرف غذاهاي پرنمک عادت کرده است و اين موضوع بايد به تدريج تغيير پيدا کند تا شاهد کاهش ميزان شيوع انواع بيماري ها در جامعه باشيم.
معاون پژوهشي مرکز تحقيقات سرطان ايران افزود: مردم بايد ميزان مصرف نمک در تهيه غذاهاي خانگي و سرسفره را کاهش دهند.

http://www.banounews.ir/fa/News/3756/مصرف-زياد-نمک-سرطان-زا-است-ميزان-نمک-در-نان-کنترل-شود
بستن   چاپ